العالم - گوناگون
کاربران به راحتی و تنها از طریق وارد کردن برچسبهایی از محتوای یک ویدئو میتوانند ویدئوی مورد نظر خود را در گوگل پیدا کنند.
این برچسبها به طور خودکار و توسط یک سیستم هوش مصنوعی مورد بررسی و جستجو قرار گرفته و ویدئوی مورد نظر در اختیار کاربر قرار میگیرد.
فضای ابری گوگل با استفاده از مدلهای یادگیری عمیق، به بررسی ویدئوهای موجود پرداخته و آنها را بسته به محتوا مورد تجزیه و تحلیل قرار داده و برچسب گذاری می کند.
این سیستم می تواند فیلم ها را بر اساس برچسبهای اسم و فعل متعدد و همچنین ارزیابی و اهمیت این برچسب جستجو کند.
این سیستم جدید، ویدئوها را نما به نما مورد بررسی قرار داده و هر برچسب و عنصر را ارزشگذاری میکند.
این ارزشگذاری بعدا به کاربران در یافتن هرچه سریعتر ویدئوی مورد نظر کمک کرده و شرایطی همانند شرایط جستجوی صفحات و عکسها را فراهم خواهد کرد.
گوگل در رونمایی از این فناوری جدید نشان داد که چگونه این سیستم میتواند کاربران را به یک لحظه خاص در یک ویدیو که حاوی اشیاء یا حوادث مورد نظر آنها است برساند.
توانایی این سیستم هوشمند به اندازهای است که اگر برای مثال کاربر به دنبال یک ویدئو از یک سگ بگردد، توانایی آن را دارد تا نژاد سگ را نیز مورد بررسی قرار دهد.
این سیستم در حال حاضر در مرحله بتا بوده و برای کمپانیهای خصوصی در دسترس است.
منبع : ایسنا