مخالفت اطرافيان روحاني با نامزد پوششي

مخالفت اطرافيان روحاني با نامزد پوششي
دوشنبه 23 اسفند 1395 - 09:36

مدعيان اصلاح‌طلبي درباره چيدن همه تخم‌مرغ‌هاي شانس خود در سبد روحاني در انتخابات به ترديد افتاده‌اند.

العالم - ایران

 

برخي از اعضاي اين طيف نيز معتقدند هر چند روحاني کارنامه قابل قبولي به ويژه در حوزه اقتصادي نزد مردم ندارد، اما اصلاح‌طلبان مجبورند پاي روحاني بمانند و تنها با مطرح کردن نامزد موازي، امتياز بيشتري را از وي مطالبه کنند.

محسن رهامي در گفت‌وگو با الف با بيان اينکه در مورد روحاني هنوز به قطعيت نرسيده‌ايم، اظهار داشت: متاسفانه دولت در ايجاد اشتغال و رونق بازار چندان موفق عمل نکرده و بسياري از کارخانجات که تعطيل بوده کماکان تعطيل مي‌باشد.
وي در پاسخ به سوالي در مورد اينکه آيا کانديداي اصلاح‌طلبان در انتخابات روحاني خواهد بود يا فرد ديگري، افزود: در مورد اين موضوع هنوز به قطعيت نرسيديم چرا که اصلاح‌طلبي يک گفتمان است و حزب متمرکز نيست و طيف‌هاي مختلفي در آن وجود دارد که همگي جامع هستند، لذا در مجموع جريان اصلاح‌طلب براي کاهش آسيب‌ کانديداي ديگري را معرفي مي‌کنند و عده‌اي ديگر نيز اعتقاد دارند که ممکن است با مطرح کردن فرد ديگري تجزيه و تعدد آراء به وجود بيايد مانند همان اتفاقي که در سال 84 افتاد. مشخص نيست که اگر فرد ديگري را معرفي کنم آن کانديدا به نفع آقاي روحاني کنار بکشد، مگر اينکه روحاني از فرد مورد اعتماد خود بخواهد که با هم در انتخابات شرکت کنند.
رهامي ادامه داد: در شوراي سياست‌گذاري هم حزب وجود دارد و هم اشخاص اما در جبهه هماهنگي فقط حزب وجود دارد، لذا نظرات با هم متفاوت است لذا ما داريم به يک جمع‌بندي‌هايي مي‌رسيم که امکان دارد اصلا اين جمع‌بندي تا زمان انتخابات طول بکشد، اين نظر وجود دارد که فرد ديگري به جاي روحاني معرفي شود ولي نظر اکثريت نيست.
گفتني است پيش از اين کسان ديگري مانند عارف نيز اعلام کرده‌اند افرادي غير از روحاني از جريان اصلاح‌طلب نامزد انتخابات رياست‌جمهوري خواهند شد.
اما غلامرضا انصاري عضو اصلاح‌طلب شوراي شهر تهران به ايلنا گفت: نزديکان روحاني موافق کانديداي پوششي نيستند. او درباره جلسه هفته گذشته هيئت رئيسه شوراي اصلاح‌طلبان با روحاني گفت: در آن جلسه، اعضاي شورا به روحاني توصيه کردند که براي حضور قوي در جريان تبليغات انتخابات، از يک تا سه کانديداي پوششي استفاده شود.
انصاري با تاکيد بر اينکه اعضاي هيئت رئيسه شوراي سياست‌گذاري اصلاح‌طلبان به روحاني اطمينان دادند که او نامزد نهايي جريان اصلاحات در انتخابات رياست‌جمهوري سال آينده خواهد بود، گفت: برخي اطرافيان روحاني از اين پيشنهاد استقبال نکرده و معتقد بودند حضور انفرادي آقاي روحاني در جريان تبليغات تاثير مثبت و بيشتري دارد.
يادآور مي‌شود پيش از اين اصلاح‌طلباني نظير ابراهيم اصغر‌زاده و عبدالله ناصري تصريح کرده بودند که دولت روحاني، رحم اجاره‌اي‌ اصلاح‌طلبان است.

پربیننده ترین خبرها