اسد: ائتلاف غربی ضدداعش "تزیینی" است

اسد: ائتلاف غربی ضدداعش
دوشنبه 23 اسفند 1395 - 17:18

رئیس جمهوری سوریه تاکید کرد که ائتلاف غربی مدعی مبارزه با داعش، فریبکارانه و "تزیینی" است.

العالم-سوریه

به گزارش سانا، بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه در مصاحبه با رسانه‌های اروپایی خاطرنشان کرد: اولویت برای مردم سوریه در حال حاضر مبارزه با تروریسم است، از سر رفاه است که در حال حاضر فقط از سیاست و اقدامات سیاسی صحبت شود، در حالی که در هر زمانی در کشور افرادی به دلیل حملات تروریستی کشته می‌شوند.

رئیس جمهوری سوریه تاکید کرد که تحریم‌های غرب و اروپا علیه سوریه نقش مکمل تخریب‌ها و کشتارهای صورت گرفته توسط تروریست‌ها را ایفا می‌کند که این حملات مردم را واداشت تا کشور خود را رها کرده و به مکان‌های دیگری چون اروپا بروند.

اسد افزود: رهایی از تندروها یک اولویت است و آشتی‌های سیاسی در مناطق مختلف اولویت دیگری است و زمانی که این دو امر حاصل شود، شما می‌توانید در مورد هر مساله‌ای صحبت کنید.

اسد درخصوص انفجار اخیر دمشق گفت: انفجارها هر روزه در دمشق رخ می‌دهد، اگر نخواهیم بگوییم که در برخی موارد هر ساعت رخ می‌دهد. تا زمانی که تروریست‌ها در سوریه باشند، هر شهروند سوری در خطر است، این مساله‌ای قطعی است، و سوال اینجا این است که چه کسی از آن تروریست‌ها حمایت می‌کند، من می‌خواهم این سوال را در حال حاضر در مقابل مسئولان اروپایی مطرح کنم که از آغاز بحران در سوریه مسیری اشتباه را در پیش گرفتند که این مواضع به تخریب سوریه و گسترش تروریسم در منطقه انجامید و حملات تروریستی در تعدادی از کشورهای اروپایی و بحران آوارگان را به دنبال داشت.

وی افزود: رهبری اقدامات همواره به دست آمریکایی‌ها بوده است که تنها نقشی که ایفا می‌کنند، تا به این لحظه حمایت از تررویسم بوده است آنها از روند سیاسی حمایت نکردند و این ائتلاف "تزیینی" است.

بشار اسد گفت: نقش ایران کاملا متفاوت است، آنها از سوریه برای مبارزه با تروریست‌ها حمایت می‌کنند. اما اسرائیل با حملات هوایی مستقیم به ارتش ما در مناطق مرزی یا از طریق لجستیکی از تررویست‌ها حمایت می‌کند.

وی درخصوص روابط سوریه با روسیه اظهار کرد: سیاست و روابط روس‌ها با سوریه متکی به دو امر است، مساله نخست حاکمیت سوریه است و مساله دوم متکی به اخلاق است، به همین دلیل نه تنها استعمارگری صورت نمی‌گیرد، بلکه رابطه‌ای وجود دارد که به بیش از شش دهه قبل میان سوریه و روسیه برمی‌گردد.

بشار اسد خاطرنشان کرد: این مردم سوریه هستند که باید رئیس جمهور خود را تعیین کنند نه سازمان ملل. سازمان ملل هیچ نقشی ندارد، ما می‌دانیم که پس از فروپاشی شوروی، دیگر هیچ توازن سیاسی در سازمان ملل وجود ندارد. صحبت در مورد این امر که رئیس جمهوری باید برود یا بیاید، من به شخصه فقط به مردم سوریه گوش می‌دهم من به سخنان سازمان ملل یا هر مسئول دیگری در خارج از سوریه درخصوص این امر اهمیت نمی‌دهم.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها