جوان مجارستانی در حرم مطهر رضوی به اسلام گروید.

جوان مجارستانی در حرم مطهر رضوی به اسلام گروید.
سه شنبه 24 اسفند 1395 - 01:28

کریستوف کوواچ دانشجوی دکتری و مدرس دانشگاه برندنبورگ کوتبوس آلمان است

العالم - ایران

 هاشمی نژاد مدیر امور زائران غیر ایرانی آستان قدس رضوی گفت: در این مراسم به این تازه مسلمان گواهی تشرف به اسلام به همراه هدایای متبرک اعطاء شد.

کریستوف کوواچ درباره تشرف خویش به دین اسلام گفت: اصالت مجارستانی دارد و در رشته ژئوانفورماتیک یکی از گرایشهای جغرافیا و مهندسی عمران در مقطع دکترای دانشگاه اینسبورگ اتریش دانشجو و در دانشگاه برندنبورگ کوتبوس آلمان مدرس است.

او گفت: درخانواده مذهبی کاتولیک متولد شده و در مدرسه کاتولیک ها درس می خوانده است که پس از گذشت مرحله ای از زندگی اش زمینه ای فراهم شد تا بیش از گذشته به مطالعات و ارزش های فرهنگی دین اسلام توجه کند و مطالعات دقیق و ارزشمندی درباره این دین والای الهی انجام دهد.

این تازه مسلمان افزود: دین اسلام نعمتی از جانب خداوند است و بسیار خوشحالم از اینکه توانسته ام در این مکان مذهبی و فضای معنوی به دین مبین اسلام مشرف شوم زیرا مسلمان شدن احساس آرامش عجیبی را به من اعطاء کرده است و علاقه مندم با ترویج آن این آرامش را برای دوستانم نیز فراهم سازم .

او با اشاره به پندهای اخلاقی بسیاری از سورههای قرآنی از جمله  "مریم" و  "حجرات"  ادامه داد: تلاش دارد قرآن را به صورت انگلیسی مطالعه کند و نماز خواندن و روزه گرفتن را فرا گیرد و بتواند به همه دستورات والای دین خویش جامه عمل پوشاند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها