رقم باورنکردنی از میزان خسارات وارد شده به اقتصاد سوریه

رقم باورنکردنی از میزان خسارات وارد شده به اقتصاد سوریه
سه شنبه 24 اسفند 1395 - 23:52

رئیس اتاق بازرگانی سوریه میزان خسارات وارده به زیر ساختهای صنعتی و اقتصادی سوریه را اعلام کرد.

 العالم - سوریه

به گزارش مونیتورینگ خبرگزاری صدا و سیما به نقل از پایگاه خبری النشره، فارس الشهابی رئیس اتاق بازرگانی سوریه گفت: خسارت هایی که با گذشت چند سال از بحران سوریه به صنایع این کشور وارد شده به بیش از یکصد میلیارد دلار رسیده است.

وی افزود: از ابتدایدرگیری ها در سوریه در سال 2011 زیان های وارده به صنایع کشور را ارزیابی کرده ایم که در همه نقاط سوریه به بیش از یکصد میلیارد دلار رسیده است و این خسارت ها ضربه سنگینی به زیرساخت های صنعتی کشور وارد کرده است.

وی بیان داشت: صنایع و کارخانه های سوریه با حملات مختلف، دزدی، غارت، آتش سوزی و کشتار مدیران و کارگران مواجه شده است.

وی ادامه داد: بخش زیادی از منطقه صنعتی در حلب در سال 2012 اشغال شد. همچنین ماشین آلات کارخانه ها، اوراق و به ترکیه منتقل شد. همچنان بخش های زیادی از مناطق در سیطره عناصر القاعده قرار دارد.

وی گفت: اتحادیه اتاق های بازرگانی سوریه طرح های مختلفی را برای بازگرداندن چرخه تولید به کشور ارائه کرده که مهم ترین آن بازپس گیری مناطق صعنتی ویران شده و همچنین توسعه مناطق اقتصادی ویژه در کشور است.

الشهابی افزود: ما در درجه نخست به منابع و توانایی شهروندان خود در داخل کشور و همچنین سوری های مقیم در خارج تکیه داریم و همچنین می توانیم از کمک دوستان واقعی خود نظیر روسیه، ایران، چین و برخی از کشورهای عربی که در طراحی توطئه علیه ما نقشی نداشتند، استفاده کنیم.

وی درباره تلاش های دولت سوریه برای جذب نیروی کار ماهر سوری مقیم خارج از کشور گفت: محقق کردن این هدف با ایجاد شرایط امن و قانونی برای کار امکانپذیر است و باید به این مسئله توجه داشته باشیم که خسارت های گسترده به اقتصاد کشور وارد شده است و باید به سرعت اقتصاد داخلی را تقویت کنیم.

الشهابی خاطرنشان کرد: اولویت دولت سوریه در شرایط کنونی حمایت مالی از صنایع کوچک و متوسط در کشور است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها