اهالی فوعه و کفریا به علف‌خواری رو آورده‌اند

اهالی فوعه و کفریا به علف‌خواری رو آورده‌اند
جمعه 27 اسفند 1395 - 04:31

اهالی شهرک های محاصره شده فوعه و کفریا در حومه ادلب سوریه برای رفع گرسنگی کودکان خود در زمین های کشاورزی به دنبال علف و گیاه می گردند.

العالم - سوریه

به گزارش خبرنگار العالم، مشکلات اهالی دو شهرک محاصره شده فوعه و کفریا در حومه ادلب همچنان ادامه دارد و با اتمام مواد غذایی و دارویی، اهالی این دو شهرک اکنون با فاجعه ای واقعی مواجه شده اند.
دوربین العالم با گزارشی درباره اتمام مواد غذایی در منازل و بازارهای عمومی و پناه آوردن مردم به علف های زمین برای جلوگیری از گرسنگی کودکان تهیه کرده است.

جمیل الشیخ خبرنگار العالم در این باره گفت: با نزدیک شدن به سومین سال محاصره شهرک های فوعه و کفریا و نرسیدن کمک های انسانی به این دو شهرک از چهارده ماه قبل تا کنون، مشکلات و سختی ها دوباره آغاز شده و شبح مرگ بر اثر گرسنگی بر سر این دو شهرک محاصره شده سایه افکنده است.

 در بیشتر خانه ها اکنون هیچ مواد غذایی یافت نمی شود و حتی قفسه های مغازه ها نیز خالی شده و چیزی جز سبزی و علف حیوانات در آنها دیده نمی شود، سبزی هایی که با قیمت های گران به اهالی فروخته می شود.

یکی از اهالی فوعه در گفتگو با خبرنگار العالم گفت: من در بازار فوعه یک مغازه دار هستم. سابقا مغازه من پر از جنس بود اما امروز چیزی برای فروش در مغازه من دیده نمی شود و اجناسی هم که دیده می شود بسیار گران است.

خبرنگار العالم در ادامه گفت: شاید گران بودن این گیاهان و علف ها به خاطر دشوار بودن و خطراتی است که در جمع کردن آنها وجود دارد چرا که بیشتر اراضی فوعه و کفریا در معرض دید تک تیراندازهای افراد مسلح و موشک های آنهاست اما گرسنگی اهالی سلاح های دشمن را به چالش کشیده است و بزرگ و کوچک در این زمین ها به دنبال غذا برای رفع گرسنگی خود هستند. بیشتر این افراد کسانی هستند که جیب هایشان بی پول و شکم هایشان خالی است.

 در نتیجه سوء تغذیه و کمبود دارو اوضاع انسانی در فوعه و کفریا بسیار فاجعه بار شده است. گرسنگی به مرز خطرناکی در این دو شهرک رسیده است و این حال و روز اهالی فوعه و کفریا است که امروز به خاطر محاصره در زمین های کشاورزی به دنبال گیاه و علف می گردند تا رمق از دست رفته کودکان گرسنه خود را باز یابند و آنان را از مرگ حتمی نجات دهند.

پربیننده ترین خبرها