رئیس‌جمهور دوم فروردین میهمان هرمزگانی‌ها‌

رئیس‌جمهور دوم فروردین میهمان هرمزگانی‌ها‌
جمعه 27 اسفند 1395 - 09:33

‌نماینده عالی دولت در استان هرمزگان گفت: رئیس جمهور روز دوم فروردین ماه سال 96 میهمان مردم هرمزگان خواهد بود.

العالم- ایران

جاسم جادری از سفر دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری به استان هرمزگان خبر داد و گفت: رئیس جمهوری روز دوم فروردین ماه سال 96 مهمان مردم هرمزگان خواهد بود و در این سفر تعدادی از پروژه‌های مهم هرمزگان افتتاح می‌شود و همچنین دکتر روحانی دیداری با نخبگان استان هرمزگان خواهد داشت.

وی با بیان اینکه در سال 95 موفقیت های بسیار خوبی با تلاش کارگزاران نظام و دولت و همکاری بخش ها و اقشار و اصناف مختلف در هرمزگان به دست آمد، عنوان کرد: در این سال توفیقاتی در همه شاخص‌ها از جمله در عرصه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی داشتیم.

جادری ادامه داد: استان هرمزگان در این سال براساس ارزیابی‌های صورت گرفته طبق شاخص‌های دوازده گانه اقتصاد مقاومتی توانست رتبه نخست عملکرد اقتصاد مقاومتی در کشور را به دست آورد.

استاندار هرمزگان افزود: این ارزیابی براساس شاخص‌هایی همانند صادرات غیرنفتی، واگذاری پروژه‌ها به بخش خصوصی و پرداخت تسهیلات رفع موانع تولید بوده است و طبق ارزیابی‌های دقیق صورت گرفته و با اعداد و ارقام مشخص هرمزگان توانسته در این عرصه‌ها موفق باشد اما این به معنای حل همه مشکلات اقتصادی نیست و باید در این عرصه بیشتر کار کنیم.

جادری با بیان اینکه در سال جاری بیش از 12 هزار شغل در هرمزگان ایجاد شد، اظهار کرد: ایجاد اشتغال در هرمزگان نسبت به سال 94 نزدیک به 11 درصد افزایش یافت و نرخ بیکاری در این استان نیز از 11.4 درصد در سال 91 به 10.1 درصد در سال 95 کاهش یافته است.

وی گفت: مطالبات فرهنگیان استان هرمزگان از سال 83 تا 94 که معادل 35 میلیارد تومان بود در سال 95 پرداخت شد و تا امروز حقوق کارکنان تمامی دستگاه‌های اجرایی پرداخت شده است.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان اضافه کرد: میزان درآمد گمرکات هرمزگان در سال جاری بالغ بر 12 هزار میلیارد تومان بوده و میزان صادرات غیرنفتی به نسبت واردات بیشتر بوده است که این به معنای مثبت شدن تراز تجاری است.

جادری با بیان اینکه منتقدین نباید از دایره انصاف خارج شوند، تصریح کرد: انتخابات در پیش است اما رقابتهای انتخاباتی نباید به منازعه تبدیل شود و کسانی که در این ایام سخنرانی می‌کنند، مراقب باشند که مردم را بی‌اعتماد و ناامید نکنند.

وی خاطرنشان کرد: هرکس باید برنامه خود را ارائه دهد و مردم بر این اساس فرد مورد نظر خود را انتخاب می‌کنند و همه باید تلاش کنیم و شرایط را برای مشارکت حداکثری مردم در انتخابات فراهم کنیم.

استاندار هرمزگان در ادامه خواستار آمادگی تمامی دستگاه‌های اجرایی برای ارائه خدمات به مسافران نوروزی شد و بیان کرد: باید با آمادگی کامل و به کارگیری تمامی امکانات به استقبال پذیرایی از گردشگران نوروزی برویم.

جادری با تاکید بر اینکه براساس مصوبه دولت، استانداری مرجع حل اختلاف دستگاههای اجرایی در استان هاست، افزود: در این راستا نباید اقدامی خارج از قاعده صورت گیرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها