درآستانه مذاكرات ژنو؛

هشدار امیرعبداللهیان دربارۀ انحراف در مسیر حل بحران سوریه

هشدار امیرعبداللهیان دربارۀ انحراف در مسیر حل بحران سوریه
چهارشنبه 2 فروردين 1396 - 22:20

مشاور امور بین‌الملل رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: تطهير تروريست ها و برسميت شناختن انان در ميز مذاكره ، ايجاد انحراف در مسير حل سياسي بحران سوریه است

العالم- ایران

«حسین اميرعبداللهيان» در استانه مذاكرات ژنو پيرامون سوريه گفت: حملات اخير مسلحين به دمشق و حماء، نشانگر سوء استفاده از فضاي مذاكرات سياسي  ژنو است.

وی افزود: اكنون بخشي از تروريست ها با تغيير نام در ميز مذاكره ژنو حضور مي يايند و مابقي در روي زمين اقدامات جنايتكارانه تروريستي خود را ادامه مي دهند. تطهير تروريست ها و برسميت شناختن انان در ميز مذاكره ، ايجاد انحراف در مسير حل سياسي است.بايد هوشيار بود كه طراحي و تقسيم كار تروريست ها تعيين كننده مسير اينده سوريه نباشد.

امیرعبداللهیان با بیان اینکه مبارزه جدي با تروريسم و مذاكرات حكومت و گروه هاي سوري معتقد به راه حل واقعي سياسي به كمك سازمان ملل ، تنها روش حل بحران سوريه است، تصریح کرد: تلاش روسيه و استانه در كمك به تحقق راه حل سياسي سوريه قابل توجه است. جامعه جهاني نبايد در سايه تحولات سوريه ،  از پيامدهاي سوء تداوم تجاوز خارجي و نسل كشي در يمن و تهديد امنيت منطقه اي ، غافل باشد.

وی همچنین با اشاره به اوضاع بحرین تاکید کرد:حكومت بحرين براي كمك به امنيت منطقه ، سركوب مردم و نقض سيستمانيك حقوق بشر را متوقف و با توسل به راه حل مذاكراتي سياسي ، به مردم  كشورش اتكاء كند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها