سازمان ملل آمار قربانیان عراق در ماه گذشته را اعلام کرد

سازمان ملل آمار قربانیان عراق در ماه گذشته را اعلام کرد
يکشنبه 13 فروردين 1396 - 00:18

هیات سازمان ملل در عراق(یونامی) از کشته وزخمی شدن 1115 عراقی در اقدام های تروریستی، خشونت ها و درگیری های مسلحانه در ماه مارس 2017 خبر داد.

العالم ـ عراق

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، هیات سازمان ملل برای کمک به عراق(یونامی) تاکید کرد که آمار و ارقامی که هیات به ثبت رسانده است حاکی از کشته شدن 548 غیرنظامی عراقی ومجروح شدن 567 نفر دیگر بر اثر اقدامات تروریستی و خشونتها ودرگیری های مسلحانه در ماه مارس گذشته است.

هیات سازمان ملل در عراق خاطرنشان کرد که بیشترین آمار قربانیان از استان نینوا بوده است؛ در این استان 367 غیرنظامی کشته شده، و 274 نفر مجروح شدند. پس از آن استان بغداد است که 84 کشته و 246 مجروح دارد. در رتبه سوم، استان صلاح الدین با 38 کشته و 69 مجروح است.

بنا به اطلاعاتی که هیات سازمان ملل در عراق از اداره بهداشت الانبار به دست آورده است، آمار قربانیان غیرنظامی در این استان به 90 نفر می رسد که از این مجموع 32 نفر کشته و 58 نفر مجروح شدند.

یان کوبیش نماینده ویژه سازمان ملل در عراق با محکوم کردن تداوم حملات عمدی داعش علیه غیرنظامیان، تلاشهای دولت عراق برای محافظت از غیرنظامیان در هنگام جنگ موصل را ستود.

یادآور می شود که بغداد ودیگر استانهای عراق هر از گاهی شاهد وقوع انفجارها با استفاده از خودروهای بمبگذاری شده و کمربندهای انفجاری است و این علاوه بر حملات پراکنده علیه غیرنظامیان و نیروهای سازمان های امنیتی در مناطق مختلف است که به کشته و مجروح شدن دهها نفرمی انجامد. این درحالی است که نیروهای امنیتی و الحشد الشعبی و عشایر و نیروهای پیشمرگه برای بازپس گیری مناطق تحت کنترل داعش دست به عملیات نظامی می زنند و تاکنون توانستند اغلب مناطق را آزاد کنند و این عملیات نظامی همچنان ادامه دارد.

210
 

پربیننده ترین خبرها