تأیید واگذاری جزایر تیران و صنافیر مصر به عربستان

تأیید واگذاری جزایر تیران و صنافیر مصر به عربستان
يکشنبه 13 فروردين 1396 - 16:28

دادگاه امور فوری قاهره، با صدور حکمی، حکم صادره از سوی دیوان اداری مصر مبنی بر بطلان توافق میان این کشور و عربستان درباره ترسیم مرزهای مشترک و واگذاری جزایر تیران و صنافیر به ریاض را لغو و کأن لم یکن تلقی کرد.

العالممصر


اشرف فرحات وکیل مصری با ارائه دادخواستی به دادگاه امور فوری قاهره خواستار لغو مدلول حکم اداره تحقیقات دیوان عدالت اداری مصر شد که توافق دو کشور را باطل اعلام می کرد. فرحات درخواست کرده بود دادگاه امور فوری، حکم دادگاه عالی اداری را کأن لم یکن اعلام کند.
این دادخواست علیه نخست وزیر، رئیس پارلمان، وزیر دفاع، وزیر کشور، رئیس شورای عالی قضایی، یک وکیل و یک شهروند عادی ارائه شده بود.
این وکیل دادگستری خواستار صدور یک حکم اجرایی مبنی بر لغو مدلول حکم صادره از سوی شورای عالی قضایی و کأن لم یکن تلقی کردن آن و همچنین رفع کلیه آثار آن و اجرای حکم صادره از دادگاه امور فوری مبنی بر معتبر بودن توافقنامه تعیین مرزهای مصر و عربستان شده بود.
یادآور می شود توافق دولت مصر طی توافق با عربستان درباره دو جزیره مورد اختلاف دو کشور، آنها را به ریاض واگذار کرده بود. این امر باعث اعتراضاتی در مصر شد و شماری از شخصیت های حقوقی این کشور در اعتراض به این حکم، علیه دولت قاهره به دادگاه شکایت کردند.
216
 

پربیننده ترین خبرها