نخستین بار ... انگلیس به دخالت نظامی در سوریه دست زد

نخستین بار ... انگلیس به دخالت نظامی در سوریه دست زد
دوشنبه 14 فروردين 1396 - 13:00

روزنامه "سان" چاپ لندن از مشارکت نیروی هوایی ویژه انگلیس در کنار تفنگداران دریایی آمریکا و نیروهای سوریه دموکرات در عملیات تصرف سد فرات و پایگاه هوایی الطبقه – که دو نقطه استراتژیک نزدیک رقه هستند – پرده برداشت.

العالم - سوریه
به نوشتۀ خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، بر اساس گزارش سان، این روزنامه نیروی هوایی ویژه انگلیس برای اولین بار چند نوبت به خطوط پشت جبهه دشمن حمله کرده و در ایمن سازی پایگاه هوایی الطبقه و سد فرات معروف به سد الطبقه شرکت داشته است.
نیروهای ویژه انگلیسی با هدف بررسی و شناسایی نقاط ضعف و قوت منطقه، شبانه اقدام به هلی برن کرده اند.
پایگاه خبری "المیادین" نیز  به نقل از روزنامه "دیلی میل" نوشت نیروهای ویژه انگلیسی، با هلی برن از هواپیماهای جنگی "هرکول سی – 130" در غرب صحرای رقه فرود آمدند. سد فرات و پایگاه هوایی الطبقه در این منطقه واقع شده است.
از سوی دیگر سازمان اطلاعات انگلیس نیز در 21 مارس به سربازان این کشور اجازه داد با نیروهای سوریه دموکرات و نیروی هوایی آمریکا، به منظور بازپس گیری سد الطبقه برای روی رودخانه الفرات همکاری کند.
به نوشته روزنامه دیلی میل در این عملیات که چند ساعت به طول انجامید مهاجمان، با پشتیبانی بالگردهای آپاچی، مواضع دشمن را زیر آتش پر حجم گرفتند.
یک منبع آگاه از هماهنگی خوب بین نیروهای یادشده برای آزادسازی این دو نقطه استراتژیک خبر داد.
پایگاه هوایی الطبقه که در 40 کیلومتری رقه واقع شده است یک پایگاه استراتژیک است و می توان از این پایگاه به عنوان مبدأ حمله هوایی برای آزادسازی رقه از اشغال گروه تروریستی داعش استفاده کرد.
به گزارش دیلی میل، گروه تروریستی داعش خود را برای نبرد نهایی دررقه آماده می کند. پس از محاصره گروه تروریستی داعش از سوی ائتلاف بین المللی، این منطقه پایگاه اصلی این گروه به شمار می رود و حدود 4000 عنصر تروریستی در آنجا مستقر است.
208

پربیننده ترین خبرها