خشم نخست وزیر سوئد از تفکیک جنسیتی در یک مدرسه اسلامی

خشم نخست وزیر سوئد از تفکیک جنسیتی در یک مدرسه اسلامی
چهارشنبه 16 فروردين 1396 - 00:04

استفان لوون، نخست وزیر سوئد، اقدام یک مدرسه اسلامی را در استکهلم که دختران و پسران را در ورزشگاه ها و اتوبوس ها از هم جدا کرده است، محکوم کرد.

العالم اروپا 
به گزارش پایگاه اسکای نیوز عربی، شبکه چهار تلویزیون سوئد روز سه شنبه بخش هایی از یک مستند درباره مدرسه ابتدایی الازهر را نشان می داد که پسر بچه ها از درب جلویی و دختران از درب عقب سوار اتوبوس می شدند. این دانش آموزان شش ساله برای انتقال ازمنازل خود در شمال غرب پایتخت، به مدرسه از اتوبوس استفاده می کردند.

نخسیت وزیر سوئد در پاسخ به سئوال یک خبرنگار دربارۀ این اقدام مدرسۀ اسلامی گفت: «نباید در سوئداین اتفاق بیافتد». وی از وزیر آموزش سوئد خواست درباره تفکیک جنسیتی در این مدرسه تحقیق کند.
پیش از این یعنی دراگوست 2016 زمانی که مدیر این مدرسه دختران و  پسران را در کلاس هاس ورزش از هم جدا کرده بود، جنجالی درباره این مدرسه به راه افتاد. مدیر مدرسه گفته بود: «اختلاط دختران و پسران در ساعات ورزش شاید موجب شود که برخی خانواده ها از ثبت نام فرزندان خود در این مدرسه خودداری کنند».

گوستاو فریدولان، وزیر آموزش سوئد، نیز همان موقع این مساله را محکوم کرد و گفت: «همه برای ایجاد تفاهم میان دختران و پسران مسئولیت دارند. در هیچ درسی نمی توان دختران را از پسران کامل جدا کرد».

اما این مدرسه هنوز بر موضع خود مبنی بر جدا سازی دختران از پسران در ساعت های شنا و ورزش اصرار دارد. مدیر مدرسه نیز روز سه شنبه از پاسخ دادن به سئوالات خبرگزاری فرانسه در این مورد خودداری کرد.
217

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها