واکنش احزاب مصری به تجاوز آمریکا به سوریه

واکنش احزاب مصری به تجاوز آمریکا به سوریه
شنبه 19 فروردين 1396 - 11:01

شماری از احزاب مصری، تجاوز آمریکا به سوریه را اقدامی در حمایت از رژیم صهیونیستی دانستند، و خواستار محاکمه سران واشنگتن شدند.

العالم سوریه

خبرنگار شبکه العالم در مصر گزارش داد: احزاب و فعالان حقوقی و سیاسی مصر تجاوز آمریکا به سوریه را محکوم و حمایت خود را از دولت دمشق در مبارزه با گروه های مسلح اعلام کردند.
- حزب الجیل : آمریکا تأمین کنندۀ منافع اسرائیل است
حزب الجیل در بیانیه ای شدید اللحن اعلام کرد : شلیک 59 موشک از کشتی های جنگی آمریکا برای انهدام سیستم های دفاعی پایگاه هوایی الشعیرات سوریه اقدامی تروریستی برای تأمین منافع اسرائیل و مغایر با منشور سازمان ملل متحد است و این در حالیست که اسرائیل 2 هفته پیش نیز به این پایگاه نظامی حمله کرده بود.
حزب الجیل افزود : آمریکا که خود را ژاندارم جهان معرفی می کند ، باید ازخواست و محاکمه شود زیرا همسو با گروه های تروریستی و برخلاف قوانین و عُرف بین الملل با ارتش سوریه می جنگد.
ناجی الشهابی رئیس حزب الجیل اعلام کرد : مزدوران و خیانتکاران از تجاوز آمریکا به سوریه حمایت می کنند و جهان عرب هم سکوت اختیار کرده است و فقط نظاره گر و تماشاچی است .
الشهابی گفت : اتحادیه عرب در 10 سال گذشته به ابزاری در دست آمریکا و ناتو (سازمان پیمان آتلانتیک شمالی) تبدیل شده است .
الشهابی افزود : آمریکا هیچگاه نباید به عنوان یک متحد محسوب شود زیرا توطئه ای نیست که در آن دست نداشته باشد و تلاش می کند که اسرائیل را به رژیم برتر منطقه تبدیل کند . حملۀ ترامپ به سوریه چقدر شبیه حملۀ بوش پسر به عراق به بهانه داشتن سلاح های کشتار جمعی است.
عمر المختار صمیده رئیس حزب المؤتمر نیز هشدار داد که اختلافات ناشی از حملۀ آمریکا به پایگاه هوائی سوریه و تیرگی روابط واشنگتن و مسکو  نباید به جنگ جهانی سوم تبدیل شود. 
جمال حنفی نایب ر ئیس ائتلاف " حُبّ الوطن " نیز درباره تقابل و رویاروئی قریب الوقوع روسیه و آمریکا ابراز نگرانی کرد و افزود : جنگ لفظی بین مقامات آمریکائی و روسی درپی حملۀ نظامی آمریکا به پایگاه هوائی روسیه بالا گرفته است.
حزب ائتلاف سوسیالیست خلق نیز اعلام کرد : آمریکا به ادعای استفادۀ نظام دمشق از سلاح های شیمیائی در منطقه خان شیخون با موشک به این سوریه تجاوز کرد و با این تجاوز قانون بین الملل را نقض کرد و منتظر نشد که ببیند تحقیقات مربوط به خان شیخون به کجا می رسد و برای تجاوز خود هیچ دلیل قانع کننده و موجهی ندارد و این تجاوز یادآور تجاوز آمریکا به عراق و تبعات ناشی از این تجاوز است .

214

پربیننده ترین خبرها