کمبود ویتامین D را جدی بگیرید

شنبه 19 فروردين 1396
13:12
کمبود ویتامین D را جدی بگیرید محققان دریافتند سطح پایین ویتامین D باعث افزایش سستی می‌شود.

العالم - گوناگون

نتایج مطالعات جدید نشان داده است احتمال بیشتری دارد که مردان میانسال با سطوح پایین ویتامین D، توده عضلانی ضعیف، با استحکام کم داشته باشند. همچنین سستی بدن در آنها افزایش می‌یابد.
کارشناسان توصیه می‌کنند در رژیم غذایی روزانه خود برای افزایش حجم عضلات و قدرت، ویتامین D را اضافه کنید.
شکنندگی با از دست دادن تدریجی انرژی، قدرت و قابلیت‌های فیزیکی اتفاق می‌افتد که با افزایش سن ایجاد و منجر به ناتوانی و گاهی مرگ می‌شود.
نتایج این مطالعه نشان داد داشتن سطوح پایین‌تر ویتامین D، منجر به رشد شبه‌انسولین عامل-1  (IGF-1)و پروتئین متصل به آن (IGFBP3) شده که منجر به ضعف بدن می‌شود.
محققان دانشگاه منچستر اظهار کردند: مصرف ویتامین D، علاوه بر حفظ سلامت استخوان در بهبود عملکرد ماهیچه‌ها  نیز موثر است.
IGF-1 بر رشد عضلانی و ترمیم آن موثر است واین عمل و سطح آن با پروتئین حامل آن ¬(IGFBP3) اصلاح می‌شود.
علاوه بر این، مردان با سطوح پایین هورمون آنابولیکی - هورمون عضله و استخوان‌ساز- سستی بدنی بیشتری دارند.
مردان مسن که سطح پایین‌تری از هورمون (DHEA-S) دارند، احتمال بیشتر شدیدتر شدن ضعف بدن در آنها وجود دارد.
منبع : parsine

0% ...

آخرین اخبار

تداوم تجاوزگری رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان


حمله به ۲ نفتکش اماراتی در تنگه هرمز


طرح سنای آمریکا برای جلوگیری از پنهان‌کاری درباره تلفات جنگ علیه ایران


عراق: اجازه تجاوز از خاک خود به کشور‌های همسایه را نمی‌دهیم


طائب: همه سلایق و گروه‌های مختلف در بسیج گردهم می‌آیند


بیانیه حقوق بشری فرانسه و شرکای غربی، فرافکنی منافقانه است


تاریخ‌سازی طا‌ها نوجوان و شکستن ۴ رکورد آسیا و جهان


حماس با تمام قدرت وارد انتخابات پارلمانی فلسطین می‌شود


چندین شهید و زخمی در تجاوز مجدد رژیم صهیونیستی به غزه


کسب ۲ نشان نقره و یک برنز تیم ملی المپیاد کامپیوتر ایران