افزایش بهای نفت/ نزول اندک طلا

افزایش بهای نفت/ نزول اندک طلا
دوشنبه 21 فروردين 1396 - 08:08

رشد تقاضا برای نفت، بهای جهانی طلای سیاه را افزایش داد.

العالم

به نقل از رویترز؛ بهای جهانی طلای سیاه صبح روز دوشنبه همزمان با رشد تقاضا برای نفت و شرایط سیاسی غیر قابل پیش‌بینی حاکم بر سوریه افزایش یافت. اما افزایش حفاری‌های نفتی در آمریکا مانع از اوجگیری بهای این کالای حیاتی شد.
صبح امروز بهای هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال (شاخص بین‌المللی) با 15 سنت افزایش (0.3 درصد) به 55 دلار و 39 سنت رسید. هر بشکه نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت (پایه آمریکا) نیز با 24 سنت افزایش (0.5 درصد)، 52 دلار و 48 سنت معامله شد.
به گفته معامله‌گران، رشد تقاضا و همچنین تردیدهای سیاسی پس از تحولات اخیر سوریه به افزایش بهای جهانی نفت منجر شده است. «ای‌ان‌زد بانک» امروز اعلام کرد تقاضای مطلوب برای نفت و تردیدهای حل و فصل‌نشده سیاسی، تعادلی مناسب را بر بازار حاکم کرده است.
اما افزایش مجدد حفاری‌های نفتی در آمریکا برای دوازدهمین هفته متوالی مانع از آن شد که امروز بهای نفت به رکورد 56 دلار در ازای هر بشکه (صبت‌شده در هفته گذشته) دست یابد.
این در حالی است که تقویت ارزش دلار، امروز صبح بهای جهانی طلا را کاهش داد. هم‌اکنون هر انس طلا در قیاس با آخرین ساعات معاملات روز جمعه هفته گذشته با 0.2 درصد کاهش، 1251 دلار و 91 سنت معامله می‌شود. بهای فلز زرد جمعه هفته گذشته به بالاترین سطح در 5 ماه اخیر رسیده بود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها