روحانی: آمریکایی ها بی جهت خود را رهبر دنیا فکر می کنند(4)

روحانی: آمریکایی ها بی جهت خود را رهبر دنیا فکر می کنند(4)
دوشنبه 21 فروردين 1396 - 13:01

رییس جمهوری با انتقاد از حمله موشکی آمریکا به سوریه گفت: آمریکایی ها هیچ وقت در چارچوب مقررات بین المللی عمل نکردند و بی جهت خود را رهبر دنیا فکر می کنند.

ایران ـ العالم

روحانی درادامه کنفرانس خبری در پاسخ به این سوال فارس که سیاست کنترل تورم شما باعث ایجاد بحران بانکی در نظام اقتصادی شده است. آیا شما مسوولیت این بحران را می پذیرید یا به دولت بعد به ارث می گذارید؟ خاطرنشان کرد، من کلمه بحران را قبول ندارم. از افتخارات بزرگ ما این است که وضعیت بانک های ما نسبت به سال قبل بهتر است. ما به دنبال پایین آوردن تورم هستیم. از بانک ها خواستیم که تسهیلات با نرخ سود کمتر پرداخت شود. در نتیجه بانکها باید سود سپرده را نیز کاهش می دادند. در دولت قبل تجربه شد که هر چه به بانکها به صورت دستوری ابلاغ شد، اجرایی نشد. بعد از 26 سال تورم کشور تک رقمی شد. بانک ها شرایط شان خیلی بهتر از پارسال است. وضع بانک ها نسبت به دولت قبل بسیار بهتر است.

حمله آمریکا به نفع ترویست ها تمام شد

وی در پاسخ به این سوال که دولت آمريكا اخيرا اعلام كرده كه ممكن است حمله به سوريه دوباره تكرار شود؛ به نظر شما چه اقدام و سياستي مي تواند جلوي سياست شيطان بزرگ را بگيرد؟ تصریح کرد، آمریکایی ها هیچ وقت در چارچوب مقررات بین المللی عمل نکردند. بی جهت خود را رهبر دنیا فکر می کنند. اساس حمله به سوریه اشتباه بود و به نفع تروریسم تمام شد. این وضع نمی تواند ادامه پیدا کند. حمله مستقیم به پایگاه هوایی بی سابقه است و پاسخ را باید مردم و ارتش سوریه بدهند.

روحانی گفت: باید اقدامات تروریست ها امریکایی ها را پشیمان کند . تروریست ها به نفع هیچ کشوری نخواهند بود همان طور که امروز شاهد آن هستیم . امیدوارم پاسخ آمریکا در میدان مبارزه با تروریسم داده شود.

منتقدان گزارش تحقیق در باره پلاسکو را مسکوت گذاشتند

وی در باره این که منتقدین دولت گزارش تحقیق درباره پلاسکو را مسکوت گذاشتند تصریح کرد، مسئله پلاسکو مورد توجه و برای مردم دانستن علت ان مهم است. ما با دوستان در دولت به این نتیجه رسیدیم که نیاز داریم به یک گزارش ملی . عده ای متخصص و دانشگاهی بدون نظر سیاسی و بی طرفانه موضوع را بررسی کنند و نتیجه را به ملت گزارش دهند. بعد از تعطیلات اعلام شد اماده است و توضیح دادند و عده ای مسیولین حضور داشتند . گزار بسیار خوبی بود. و گفتم اگر دیگران هم نظر جدیدی دارند بگیرید و مجدد اعلام کنید . من از این روند خرسندم . منتقدین نمی دانم انتقادشان چیست؟ اصل کار درست است و گفتم اگر نیاز به لایحه است دولت اماده است. نظراتی که مربوط به وظایف دولت است را حتما دنبال می کنیم و اشکلات متوجه هر کسی هست باید مشخص و رفع شود.

 

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها