لیبرمن از «جنگی متفاوت» علیه غزه سخن گفت

لیبرمن از «جنگی متفاوت» علیه غزه سخن گفت
سه شنبه 22 فروردين 1396 - 23:59

آویگدور لیبرمن وزیر جنگ اسرائیل اعلام کرد که غزه باید خود را برای جنگی آماده کند که مثل جنگ‌های گذشته نخواهد بود..

العالم فلسطین

پایگاه روسیه الیوم امروز سه شنبه به نقل از لیبرمن گزارش داد: باریکه غزه در مقایسه با همسایۀ شمالی اسرائیل خطری استراتژیک برای تل آویو محسوب نمی شود ولی در هر لحظه قابل انفجار است؛ زیرا شلیک هر موشک قسامی یا واکنش متقابل اسرائیل زمینه را برای جنگی دیگر فراهم خواهد کرد.
لیبرمن امروز سه شنبه در مصاحبه با خبرنگاران روزنامه یدیعوت آحارونوت گفت: پیش بینی می شود که عملیات احداث دیوار حائل بین اسرائیل و غزه برای جلوگیری از حفر تونل های مرزی ماه ژوئیه آینده آغاز شود و حماس برای جلوگیری از احداث این دیوار تلاش خواهد کرد؛ زیرا با احداث دیوار، دیگر نخواهد توانست کارسازترین سلاح خود (تونل) را به کار ببرد.
وزیر جنگ اسرائیل که از 10 ماه پیش سمت وزارت جنگ را به دست گرفته است ، افزود: توپ هم اکنون در زمینه حماس است و اگر درپی جنگ باشد، پشیمان خواهد شد؛ زیرا جنگ جدید مثل جنگ سال 2014 نخواهد بود.
لیبرمن گفت: ما همۀ نیروهای ارتش را به کار خواهیم گرفت و با همۀ قدرت و توان خود به جنگ خواهیم رفت و جنگ جدید بهای سنگین خواهد داشت.
لیبرمن اعلام کرد: جنگ جدید از لحاظ حجم آتش با جنگ سال 2014 تفاوت خواهد داشت. ما در جنگ چهارم خود با حماس به روشی متفاوت از روش های جنگ های سه گانۀ قبلی برخورد خواهیم کرد.
وزیر جنگ اسرائیل گفت: از زمانی که وزارت دفاع (جنگ) را به دست گرفته ام، تغییراتی در سیاست اسرائیل در قبال مرزهای ناآرام خود با غزه ایجاد شده است.
لیبرمن گفت: اسرائیل از باریکه غزه به طور کلی عقب نشینی و شهرک های خود را تخلیه کرد ولی این کار اقدامی جنون آمیز بود.
لیبرمن با احداث بندر در غزه به شدت مخالفت کرد و افزود: با احداث بندر حماس برای شکستن محاصره غزه تلاش خواهد کرد و این بندر تحت کنترل اسرائیل نیز نخواهد بود.
لیبرمن خواستار خلع سلاح حماس شد و گفت: اگر حماس از تونل ها و موشک های خود دست بردارد، اسرائیل یک منطقه صنعتی و یک بندر در نزدیکی ایست بازرسی ایریز (بیت حانون) در شمال باریکه غزه احداث خواهد کرد.

214

پربیننده ترین خبرها