گزارش جدید آژانس بین‌المللی انرژی درباره بازار نفت

گزارش جدید آژانس بین‌المللی انرژی درباره بازار نفت
پنج‌شنبه 24 فروردين 1396 - 14:17

بر اساس گزارش جدید آژانس بین‌المللی انرژی، بازار جهانی نفت در حال بازیابی توازن خود است.

العالم

به نقل از رویترز؛ آژانس بین‌المللی انرژی روز پنجشنبه اعلام کرد بازار جهانی نفت پس از عرضه مازادی که حدود 3 سال به درازا کشید، در آستانه بازیابی تعادل خود است. این شرایط به دلیل کاهش تولیدات بزرگترین فعالان حوزه نفت در تقابل با کاهش دراز‌مدت تقاضا در کشورهای ثروتمند بر بازار حاکم شده است.
این آژانس که مقر آن در پاریس قرار دارد اعلام کرد بر اساس داده‌های مقدماتی، ذخایر نفت کشورهای صنعتی در ماه مارس 17.2 میلیون بشکه کاهش یافت. این بدان معناست که ذخایر نفت این کشورها در 3 ماه نخست سال جاری میلادی 38.5 میلیون بشکه (معادل روزانه 425 هزار بشکه) افزایش یافت.
همچنین بر اساس این گزارش، ذخایر نفت خام کشورهای سازمان همکاری و توسعه اقتصادی در ماه فوریه 8.1 میلیون بشکه کاهش یافت و به 3.055 میلیارد بشکه رسید که همچنان در قیاس با متوسط 5 سال اخیر، 330 میلیون بشکه بیشتر است.

همچنین بر اساس گزارش ماهانه آژانس بین‌المللی انرژی پیش‌بینی می‌شود تقاضای جهانی برای نفت در دومین سال متوالی کاهش یابد. بر این اساس، امسال تقاضا برای نفت با رشد روزانه 1.3 میلیون بشکه روبرو خواهد شد. دلیل این امر کاهش تقاضا برای نفت در آمریکا، خاورمیانه، روسیه و هند عنوان شده است. این آژانس پیشتر از افزایش تقاضا برای نفت به میزان 1.4 میلیون بشکه در روز در سال جاری میلادی خبر داده بود.
به باور تحلیلگران، ترکیبی از عوامل فوق می‌تواند مانع از اوج‌گیری بهای نفت شود که در 6 ماه اخیر پس از تجربه کردن رکودی 3 ساله افزایش یافته است.

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها