اقتصاددان آمریکایی:

"لوپن راه حل فرانسه نیست، بخشی از مشکل است"

جمعه 25 فروردين 1396 - 01:44

اقتصاددان آمریکایی و برنده جایزه نوبل اقتصاد، درباره احتمال پیروزی ‏مارین لوپن، نامزد ‏راستگرایان تندرو ‏فرانسه در انتخابات ‏ریاست جمهوری امسال ‏این کشور هشدار داد.

العالم - اروپا

به گزارش خبرگزاری رویترز از نیویورک، پل کروگمن که به دلیل ارائه نظریه تجارت جدید برنده نوبل اقتصاد شده است، درباره پیروزی لوپن در انتخابات ریاست جمهوری امسال فرانسه هشدار داد و گفت:‏ لوپن برای فرانسه راه حل نیست بلکه جزیی از مشکل است.‏

این اقتصاددان آمریکایی که همواره از اجرای سیاست های ریاضت اقتصادی و مالی در منطقه یورو انتقاد کرده است می گوید منطقه یورو تاکنون نقش مهمی  در ثبات مالی و اقتصادی فرانسه داشته است. در نتیجه پیروزی فردی مانند لوپن در انتخابات ریاست جمهوری برای فرانسه بیشتر مشکل ساز خواهد بود تا راه حل.

نامزد جبهه ملی ، حزب راستگرای افراطی فرانسه، در انتخابات ریاست جمهوری امسال این کشور در تبلیغات انتخاباتی خود وعده داده است در صورتی که در این انتخابات پیروز شود همه پرسی خروج فرانسه از اتحادیه اروپا و منطقه یورو را برگزار خواهد کرد و کشور را به پول ملی سابق کشور یعنی فرانک فرانسه باز خواهد گرداند.

پل کروگمن در بخش دیگر از سخنان خود گفت:‏ درست است که اکنون اروپا با مشکل مواجه است اما روی کار آمدن فردی مانند لوپن راه حل این مشکل نیست.‏

برنده نوبل اقتصاد سال ‏2008، در خصوص وقوع زمین لرزه سیاسی دیگری به سبک ترامپ اما این بار در فرانسه ابراز نگرانی کرد.

این اقتصاددان که همواره از اجرای طرح های ریاضت اقتصادی و مالی که از سال 2010 تاکنون پشت سر هم در کشورهای اروپایی عضو منطقه یورو به اجرا گذاشته شده انتقاد کرده است گفت:‏ این مشکلات با آمدن فردی مانند لوپن حل نخواهد شد بلکه به مشکلات اقتصادی ومالی فرانسه بیشتر افزوده خواهد شد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها