چند باور غلط درباره دوش گرفتن

چند باور غلط درباره دوش گرفتن
جمعه 25 فروردين 1396 - 12:07

دوش گرفتن از عادت های روزانه ای است که برخی تصور می کنند آن را به طور صحیح انجام می دهند. در حالی که این عادت اصول و قواعدی دارد که برای حفظ سلامت پوست، باید رعایت شوند.

العالم - گوناگون

مجله "بیوتی اند تیبس" با انتشار مقاله ای در این باره به بررسی برخی اشتباهات رایج به هنگام دوش گرفتن می پردازد:

دوش گرفتن با آب داغ
دوش گرفتن با آب داغ ممکن است باعث خشک و پوسته پوسته شدن پوست شود. زیرا دمای بالای آب تمام چربی های موجود در پوست را از بین برده و آن را بدون محافظ می گذارد. علاوه بر این آب داغ باعث سرعت حرکت خون در رگ ها و شریان ها و در نهایت خارش و التهاب پوستی می شود.

دوش گرفتن به مدت طولانی
طولانی شدن مدت حمام هم به اندازه آب داغ مضر است و باعث خشکی پوست و خارش و التهاب می شود.. بهترین مدت برای دوش گرفتن بین 7 تا 10 دقیقه است.

استفاده بیش از حد کف صابون
هر قدر که کف در صابون حمام بیشتر باشد، مواد شیمیایی موجود در آنها نیز بیشتر است و این بدان معناست که یک لایه چربی طبیعی موجود بر روی پوست از بین رفته و باعث خشکی و زبر شدن پوست می شود.
مراقب عدم استفاده بیش از حد از کف صابون باشید؛ همچنین توصیه می شود از مواد آنتی باکتریال جز در مواردی که پزشک توصیه کرده، استفاده نکنید.

استفاده از لیف های کهنه
اسفنج مرطوب و لیف حمام از محیط های مناسب برای تکثیر باکتری و میکروب هستند لذا بهتر است هر 4 هفته یک بار، تعویض شوند. بهتر است به جای اسفنج از حوله یا دستکش های پارچه ای استفاده کنید.

خشک کردن پوست با فشار
برای خشک کردن پوست از یک حوله نرم استفاده کنید و مراقب باشید پوست را اندکی مرطوب نگه دارید. بهتر است پس از حمام به منظور حفظ طراوت و لطافت پوست، از پماد مناسب استفاده کنید.

208

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها