ترامپ ... عامل جنگ هسته‌ای احتمالی با کرۀ شمالی

ترامپ ... عامل جنگ هسته‌ای احتمالی با کرۀ شمالی
شنبه 26 فروردين 1396 - 01:00

مدیر موقت سابق سازمان سیا روز جمعه گفت اقدامات «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا روند تقابل میان آمریکا و کره شمالی را بدتر کرده است.

العالم - آمریکا
 به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، «مایک مورل» در حالی روز جمعه این مسئله را در مصاحبه با شبکه «سی بی اس» اعلام کرد که مقامات آمریکایی اخیرا از اعزام ناو گروه تهاجمی آمریکا به سمت شبه جزیره کره در بحبوحه تشدید تنش ها در این شبه جزیره خبر دادند.
مورل در این مصاحبه گفت: ما رئیس جمهوری جدیدی داریم که «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی تلاش می کند، وی را به میز مذاکره بکشاند اما ما اوضاع را بدتر می کنیم. ما با اعزام ناو هواپیمابر در حال تشدید بحران هستیم.
اعتراف این مقام سابق آمریکا بر مقصر بودن دولت ترامپ در تشدید بحران در شبه جزیره کره درحالی اعلام شده است که «الکساندر ماتسگورا» سفیر روسیه در کره شمالی نیز اعلام کرد که اعزام این ناو هواپیمابر آمریکا در نزدیکی کره شمالی یک اقدام تحریک آمیز است و کمکی به کاهش تنش ها در شبه جزیره کره نمی کند.
در همین حال کره شمالی با اعلام اینکه آمریکا اصلی ترین عامل تشدید تنش ها و مسئول همه اتفاقات ناگوار در منطقه شبه جزیره کره است، تاکید کرد که هر حمله پیشدستانه این کشور را با واکنش بی رحمانه پاسخ می دهد.
یک سخنگوی موسسه صلح و امور تسلیحاتی وابسته به وزارت امور خارجه کره شمالی که نامی از وی برده نشده است، روز جمعه گفت: آنکه باید در مورد تشدید تنش ها مورد سرزنش قرار بگیرد، فقط آمریکاست.
وی افزود: آمریکا با آوردن تسلیحات جنگی پیشرفته خود به شبه جزیره کره در حال امنیتی کردن منطقه بوده و اینکه ممکن است این اقدامات آتش یک جنگ هسته ای را روشن کند.
این اظهار نظر دقیقا اشاره ای به اعزام ناوگروه تهاجمی «کارل وینسون» آمریکا به نزدیکی شبه جزیره کره دارد که قرار است در آبهای مجاور کره شمالی مستقر شوند.
خبرگزاری «یونهاپ» کره جنوبی با انتشار این خبر می نویسد: در حال حاضر نگرانی های شدیدی مبنی بر آماده شدن کره شمالی برای انجام ششمین آزمایش هسته ای وجود دارد.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها