يک فعال سياسي بحريني :

تصمیمات بحرین در منامه گرفته نمی شود

تصمیمات بحرین در منامه گرفته نمی شود
چهارشنبه 8 تير 1390 - 17:58

يک فعال بحريني گفت : تصميم نهايي درباره امور بحرين در منامه اتخاذ نمي شود.

محمد شهابي روز چهارشنبه در لندن به شبکه خبري العالم گفت : هدف از فراخوان های رژیم حاکم به گفتگو بازسازي ساختار نظام است، در حالیکه رژیم حاکم بايد از مردم عذرخواهي کرده و تمامی رهبران مخالفان را آزاد کند.

وی افزود :  وضعيت کنوني به روند گفتگو کمکي نمي کند و رژیم حاکم هم نمی تواند، روند مذاکرات را اداره کند، زیرا تصميم نهايي در بحرین اتخاذ نمی شود.

وی اظهارداشت : رژیم آل خلیفه هيچ پايگاه مردمي ندارد.در حقيقت وابستگان به نظام هستند که به مردمي بودن تظاهر مي کنند و تلاش می کنند تا آن را از بحران کنوني رها کنند.

شهابي افزود : رژیم شمار زيادي از افراد وابسته به خود را وارد ميدان گفتگو کرده است. براي مثال جمعيت الوفاق که بيش از 65 درصد از آراي مردم را به خود اختصاص داده با گروه هاي ديگري که حتي يک نماينده در پارلمان ندارند، در يک سطح قرار داده و به يک ميزان از افراد اين دو گروه براي شرکت در مذاکرات دعوت کرده است.

شهابی با تأکيد بر اینکه هدف از نشست موسوم به گفتگوهاي ملي تلاش براي بازسازي ساختار رژیم در چارچوب معادلات پيشين است، خواستار اجازه انتخاب سرنوشت مردم به دست خودشان شد.

وی گفت : در صورتي که رژیم درصدد فتح صفحه جديدي است بايد فورا به خاطر جناياتي که مرتکب شده از مردم عذرخواهي کرده و همه رهبران مردمي مخالفان را آزاد کند.

وی ضمن رد ادعاهاي خروج نظامیان عربستانی و اعلام اینکه اين نيروها فقط مواضع خودشان را تغيير داده اند، گفت : آيا براي عربستان افتخار است که نيروهايش را براي از بين بردن تفاهم نسبي در منطقه به بحرين اعزام کند؟

وی افزود : اين اقدام عربستان با هدف وارد کردن جمهوري اسلامي ايران به معرکه اي بود که خود آن کشور هم هيچ تمايلي به ورود به آن نداشته است.

شهابي تأکيد کرد: اما بحث خروج نیروهای سعودی تنها مانوري براي گمراه کردن مردم درباره مذاکراتي است که امکان ندارد به نتيجه اي دست يابد.رژیم حاکم بحرين از طريق چانه زني با مردم بر سر حق تعيين سرنوشت آنها، در پي فرار به جلو است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها