رونمایی از طرح مفهومی هلی‌کوپترهای جدید آمریکا

رونمایی از طرح مفهومی هلی‌کوپترهای جدید آمریکا
يکشنبه 27 فروردين 1396 - 10:13

این پرنده که تحت توسعه از سوی زیربخش سیکورسکی لاکهیدمارتین و بوئینگ قرار دارد، در انواع تهاجمی و حمله عرضه خواهد شد.

العالم - گوناگون

لاکهیدمارتین از هواپیمای روتورکرفت جنگی خود با انتشار یک ویدئو از طرح مفهومی آینده ی بوئینگ- سیکورسکی رونمایی کرد.

این طرح مفهومی مبتنی بر سیستم روتور چرخش جلو و محور مشترک در کنار یک ملخ فشار عقب می باشد که همگی آنها قدرت خود را از یک پیشرانه ی توربینی پیشرفته دریافت می کنند. بر اساس اعلام لاکهیدمارتین، به این ترتیب این طرح مفهومی می تواند به سرعت بیشتر از 250 گره (464 کیلومتر/ساعت) رسیده و در ارتفاع 1800 متری در دمای 92 درجه فارنهایت (33° C) به راحتی شناور بماند. این هلی کوپتر دارای ظرفیت حمل بار بیشتر نسبت به هلی کوپترهای قابل مقایسه نیز می باشد.

علاوه بر این پره های روتور کامپوزیت محکم و قابل خمش این هلی کوپتر، فشار کمتری ایجاد کرده درحالیکه ملخ هل دهنده و باله ی عقب و بالابرنده ها، قابلیت کنترل شناوری بیشتر و مانورپذیری بهتر در سرعت کم را به این پرنده بخشیده اند.

همچنین یک سیستم کنترل نوسان در این هلی کوپتر وجود دارد تا آن را راحت تر و کم سروصداتر بسازد. در صورت خوب پیش رفتن برنامه ها، Future Vertical Lift در تمامی حالات جنگی مجهز خواد بود.

این هلی کوپتر جنگی قادر به حمل 4 تا 12 خدمه است. هر دو مدل این هلی کوپتر دارای سیستم های مشترک زیادی بوده و به گونه ای طراحی شده تا قیمت اولیه، هزینه های عملیات و نگهداری آنها پایین باشد.

وب سایت Topinearth

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها