«یک گمان قوی» ... ارتش آمریکا موشک کرۀ شمالی را سرنگون کرده است

«یک گمان قوی» ... ارتش آمریکا موشک کرۀ شمالی را سرنگون کرده است
يکشنبه 27 فروردين 1396 - 23:38

روزنامۀ تلگراف نوشت شکست آزمایش موشکی جدید کره شمالی ممکن است نتیجه حملات سایبری آمریکا باشد.

العالم - آمریکا

وزارت دفاع کره جنوبی اعلام کرد همسایه شمالی اش تلاش کرد صبح روز یکشنبه موشکی را که نوعش معلوم نیست در منطقه سینبو در جنوب استان هامکیونگ آزمایش کند اما عملیات پرتاب با شکست مواجه شد.

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) تاکید کرد کره شمالی صبح روز یکشنبه موشک جدیدی را آزمایش کرد که عملیات پرتاب بلافاصله با شکست مواجه شد.

تلگراف خاطرنشان می کند شلیک موشک بالستیک کره شمالی نزدیک منطقه ساحلی سینبو صورت گرفت که مایک پنس معاون رئیس جمهور آمریکا قرار است در آن با کره جنوبی درباره چگونگی جنگ با پیونگ یانگ مذاکره کند.

نشریه انگلیسی به نقل از مالکوم ریفکیند وزیر خارجه سابق انگلیس افزود: این امکان هست که آزمایش به دلیل قدرت ناکافی سیستم شکست خورده باشد اما یک احتمال قوی وجود دارد که آمریکا از طریق اینترنت در این شکست دخالت کرده باشد همان طور که در چندی مورد باعث توقف یا شکست چنین آزمایش هایی شده است.

کارشناسان معتقدند آمریکا احتمالا با استفاده از راهبرد "left-of-launch" و با تکیه بر امواج الکترومغناطیسی و یا حملات سایبری، آزمایش را با شکست مواجه کرده است.

گفتنی است در سال 2015 باراک اوباما رئیس جمهور سابق با حملات سایبری یا جنگ الکترونیک، تلاش ها برای مقابله با توان موشکی کره شمالی را افزایش داد.

آزمایش موشکی کره شمالی یک روز بعد از رزمایش نظامی در پیونگ یانگ و در سالروز تولد مؤسس دولت آن بود و به نظر می رسد نوعی موشک  بالستیک جدید بوده است.

202

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها