درخواست انتخابات زودهنگام پارلمانی در انگلیس

درخواست انتخابات زودهنگام پارلمانی در انگلیس
سه شنبه 29 فروردين 1396 - 15:02

نخست وزیر انگلیس، برگزاری زودهنگام انتخابات پارلمانی در این کشور را خواستار شد.

العالم - اروپا

"ترزا می" روز سه شنبه به صورت رسمی اعلام کرد: تصمیم گرفتم انتخابات پارلمانی به صورت زودهنگام و در هشتم ژوئیه ژوئن برگزار شود.

ترزا می برای برگزاری زودهنگام انتخابات، نیازمند رأی موافق اکثریت نمایندگان پارلمان است.

در همین حال سخنگوی نخست وزیر انگلیس روز سه شنبه گفت: جدول زمانی این کشور برای خروج از اتحادیه اروپا تحت تاثیر تصمیم نخست وزیر برای دعوت به برگزاری انتخابات عمومی زودهنگام قرار نخواهد گرفت.

به گزارش خبرگزاری رویترز از لندن، این سخنگو در گفتگو با خبرنگاران در پاسخ به این سوال که آیا برگزاری انتخابات زودهنگام تاثیری بر روند خروج انگلیس از اتحادیه اروپا خواهد داشت گفت :این کار دقیقا طبق برنامه قبلی انجام می گیرد. مقامات همچنان به کار خود ادامه می دهند و وزیران مشاور همچنان روی این برنامه کار می کنند.

وی افزود: ترزا می در نشست صبح روز سه شنبه از حمایت کامل تیم وزیران ارشد خود برای برگزاری انتخابات زودهنگام برخوردار شد و او دوشنبه با ملکه الیزابت گفتگو کرد.

واکنش اتحادیه اروپا

از سوی دیگر، مذاکره کنندگان اتحادیه اروپا امیدوارند انتخابات زودهنگام در انگلیس که ترزا می نخست وزیر این کشور به آن دعوت خواهد کرد، به روی کار آمدن نخست وزیری قوی با یک ماموریت روشن از طرف مردم برای مذاکره درباره شرایط خروج انگلیس از اتحادیه اروپا بینجامد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از بروکسل، یک مقام اتحادیه اروپا هم روز سه شنبه گفت: این یک موضوع داخلی انگلیس است. اما ما امیدواریم این به روی کار آمدن یک رهبر قوی در لندن بینجامد که بتواند با پشتیبانی قوی رای دهندگان با ما به مذاکره بنشیند.

ترزا می، که در همه پرسی پارسال برای ماندن انگلیس در اتحادیه اروپا تبلیغ کرده بود گفته قصد دارد برای تقویت موضع خود در مذاکرات  با اتحادیه اروپا خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام در هشتم ژوئن شود.

سخنگوی کمیسیون اروپا از اظهار نظر درباره تصمیم نخست وزیر انگلیس برای برگزاری انتخابات زودهنگام خودداری کرد.

مارگاریتیس شیناس سخنگوی کمیسیون اروپا روز سه شنبه در بروکسل گفت خوشحال می شوم درباره این موضوع صحبت کنم اما نه امروز. طبق قوانین انگلیس نخست وزیر این کشور می تواند درخواست برگزاری انتخابات را مطرح کند، درصورتیکه دو سوم نمایندگان به آن رای دهند.

موضع رهبر حزب کارگر انگلیس

از سوی دیگر رئیس حزب کارگر انگلیس از تصمیم نخست وزیر این کشور برای اعلام برگزاری انتخابات زودهنگام استقبال کرد.

جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر انگلیس در واکنش به تصمیم ترزا می نخست وزیر این کشور برای برگزاری انتخابات زودهنگام گفت:از فرصتِ پیش آمده برای ما و برای اینکه بتوانیم مردم انگلیس را مجاب کنیم که مقابل این دولت و برنامه اقتصادی شکست خورده آن که نظام خدمات بهداشت و درمان ما را دچار مشکل و مدارس ما را با کسری بودجه مواجه کرده است و باعث شده بسیاری از مردم دچار تردید شوند، استقبال می کنیم. ما می خواهیم این گزینه را پیش روی مردم انگلیس قرار دهیم: جامعه ای که برای همه اهمیت قائل است، اقتصادی که برای همه مفید واقع می شود و همچنین شیوه ای برای خروج از اتحادیه اروپا (برگزیت) که برای همه مفید باشد.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها