130 کشته در حمله طالبان به نظامیان افغان

130 کشته در حمله طالبان به نظامیان افغان
شنبه 2 ارديبهشت 1396 - 16:56

درحمله طالبان به یک پایگاه نظامی ارتش افغانستان دراستان بلخ این کشور، 150 نفر کشته شدند.

العالم آسیا

به گزارش العالم، درگیری های میان مهاجمان طالبان و نیروهای ارتش افغانستان روز جمعه به مدت چند ساعت نزدیک پایگاهی واقع درنزدیکی شهر مزار شریف دراستان بلخ در شمال افغانستان به طول انجامید.

ارتش افغانستان اعلام کرد این حمله، سربازان را هنگام خروج از مسجد این پایگاه نظامی بعد از ادای نماز جمعه و نیز سربازان را در داخل رستوران هدف قرار داد. طالبان در بیانیه ای مسئولیت این حمله را برعهده گرفت.

دراین حمله، دست کم ده تن از عناصر مسلح طالبان کشته و یکی از مهاجمان بازداشت شدند.

دولت افغانستان به مناسبت جان باختن یکصد وپنجاه سربازارتش این کشور در حمله طالبان، سه روز عزای عمومی اعلام کرد و براساس تصمیم دولت افغانستان، پرچم این کشور از فردا سوم اردیبهشت ماه به مدت سه روز در داخل و خارج  از این کشور به حالت نیمه برافراشته در می آید.

سخنگوی ارتش افغانستان گفت که عناصر مسلح طالبان لباس نظامی به تن داشتند و به همین دلیل ، قبل از حمله توانستند از ایست بازرسی ارتش عبور کنند.

پایگاه نظامی مزار شریف مقر لشگر 209 ارتش ملی افغانستان است که مسئولیت برقراری امنیت در شمال این کشور به ویژه منطقه قندوز را برعهده دارد.

این حمله، دومین حمله درماه‌های اخیر به تأسیسات نظامی و امنیتی افغانستان است. در اوایل مارس گروه داعش به بیمارستان نظامی کابل حمله کرد که دراین حمله ۴۹ نفر کشته و ده ها تن زخمی شدند.

215

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها