نگرانی سازمان ملل از آثار حملات آمریکا به رقه

نگرانی سازمان ملل از آثار حملات آمریکا به رقه
سه شنبه 5 ارديبهشت 1396 - 08:33

سازمان ملل متحد از کشته شدن غیرنظامیان شهر رقه سوریه در حملات ائتلاف آمریکایی -مدعی مبارزه با تروریسم- ابراز نگرانی کرد.

العالمسوریه
در پی تازه‌ترین حملات هوایی ائتلاف بین المللی مدعی مبارزه با تروریسم تحت رهبری آمریکا که ده ها غیرنظامی را در شهر رقه به خاک و خون کشید، سازمان ملل متحد از اوضاع ناگوار این شهر ابراز نگرانی کرد.

"استفان دوجاریک" سخنگوی رسمی دبیرکل سازمان ملل متحد دیروز دوشنبه در کنفرانسی خبری از نگرانی سازمان ملل متحد درخصوص وضعیت امنیتی بیش از 400 هزار غیرنظامی مقیم شهر رقه سوریه خبر داد.
خبرگزاری تاس به نقل از دیوجاریک اعلام کرد که جنگ و درگیری خونین در حومه شهر رقه و حملات هوایی ائتلاف، ضمن افزایش شمار قربانیان غیر نظامی شهر رقه، خسارت سنگینی به زیرساخت های این شهر از جمله بیمارستان ها، مدارس و تاسیسات آب آشامیدنی وارد کرده است.

این مسئول سازمان ملل متحد تاکید کرد که حملات هوایی روز گذشته ائتلاف به شهر رقه به کشته شدن 8 غیرنظامی از جمله 5 کودک و ویرانی دو مدرسه منجر شد؛ حمله جنگنده های ائتلاف به حومه شهر رقه  در 22 آوریل ده‌ها غیرنظامی را به خاک و خون کشید.
دوجاریک در پایان خاطرنشان کرد که در چند روز اخیر حدود 39 هزار تن از اهالی شهر رقه به اردوگاه جیب الشاعر که اوضاع انسانی بسیار ناگواری دارد، پناه برده اند.
وی گفت:"سازمان ملل متحد اطلاعاتی درخصوص کشته شدن شماری از کودکان در اردوگاه های جیب الشاعر و الکرمه در دست دارد.
213

پربیننده ترین خبرها