ناامنی کودکان اروپایی در رسانه‌های اجتماعی

ناامنی کودکان اروپایی در رسانه‌های اجتماعی
جمعه 8 ارديبهشت 1396 - 02:35

بر اساس یافته های تحقیقی علمی، اکثر کودکان در انگلیس فکر می‌کنند شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی به اندازه کافی از آنها در برابر پورنوگرافی، خودآزاری، خشونت و تنفر بر روی تارنماهای خود محافظت نمی کنند.

العالم - اروپا

به گزارش پایگاه اینترنتی ایندیپندنت، بر اساس یافته های این تحقیق علمی، در میان هر پنج کودک، چهار کودک بر این عقیده هستند که تارنماها (وبسایت ها) باید اقدامات امنیتی بیشتری جهت حفاظت آنها در برابر محتوای نامناسب و آزار دهنده انجام دهند. این کودکان می گویند، نبود کنترل و نظارت کافی منتهی به پیام های آزار دهنده می شود که ممکن است باعث به وجود آمدن احساس منفی درباره خود و یا حتی خودآزاری شود.

این تحقیق توسط ان اس پی سی سی (NSPCC) و او2 (O2) منتشر شد و 1696 کودک و فرد جوان را مورد مطالعه علمی قرار داد. این تحقیق نشان داد که کودکان پایگاه هایی اینترنتی شامل ASKfm, Omegle and IMVU و همچنین Facebook را پر مخاطره می دانند؛ بنابراین به والدین کودکان توصیه شد که به پایگاه های اینترنتی و اپلیکیشن های کمتر شناخته شده مراجعه کنند.

دختری 16 ساله در این تحقیق درباره ASKfm گفت: هیچ کنترلی در مورد پیام های آزار دهنده وجود ندارد و در نتیجه سبب انتشار آزادانه آنها درباره مردم می شود؛ این پیام ها سبب می شوند تا مردم احساسی خوبی نسبت به خودشان نداشته باشند یا حتی روی به خودآزاری بیاورند.

دختر 15 ساله دیگری که از پایگاه اینترنتی IMVU استفاده کرده بود، گفت: افراد بی ثبات و حساسی بر روی این سایت هستند که از آنها سوء استفاده می شود.

ان اس پی سی سی از پایگاه اینترنتی جدید خود به نام نِت اِوِر (Net Aware) به معنای هوشیاری اینترنتی رونمایی کرد. این پایگاه اینترنتی قادر است تا 39 مورد از مشهورترین اپلیکیشن ها و رسانه های اجتماعی را توسط والدین کنترل کند.

اگرچه حدود 87 درصد از کودکان (1470 نفر) در این مطالعه گفتند که می دانند چگونه از خودشان در برابر خطرها محافظت کنند، ان اس پی سی سی والدین این کودکان را تشویق کرد تا به پایگاه اینترنتی نِت اِوِر مراجعه کنند که توسط آن می توانند میزان خطرات اپلیکیشن ها و رسانه های اجتماعی را مشاهده کرده و از کودکانشان مراقبت کنند.

پیتر وانلِس مدیر عامل ان اس پی سی سی گفت: یافته های تحقیقات نشان می دهد که نظارت والدین بر فعالیت های اینترنتی کودکانشان حیاتی است. والدین باید فعالیت های آنلاین کودکان خود را تحت نظارت داشته باشند و به طور مرتب با آنها صحبت کنند.

وی افزود: رسانه های اجتماعی راهی فوق العاده برای کودکان است که به وسیله آن با دوستان خود در تماس هستند، اما یافته های تحقیق ما نشان می دهد که کودکان در برابر محتوای خطرناک و تبلیغات برای بزرگسالان ایمن نیستند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها