وزنه برداری قهرمانی آسیا؛

براری طلایی شد، هاشمی برنزی

براری طلایی شد، هاشمی برنزی
شنبه 9 ارديبهشت 1396 - 15:04

در پایان رقابت‌های دسته 105 کیلوگرم قهرمانی آسیا نماینده‌های ایران درخشیدند.

العالم ـ ایران

پس از درخشش نماینده‌های کشورمان در حرکت یک ضرب رقابت دسته 105 کیلوگرم، براری و هاشمی در حرکت دوضرب نیز عملکرد بسیار عالی داشتند تا تیم ملی وزنه برداری کشورمان مجموع صاحب مدال های طلا و نقره شود.

*محمدرضا براری که طلای یک ضرب را داشت در حرکت دوضرب با ثبت وزنه 221 کیلوگرم طلای دوضرب را هم گرفت و در مجموع نیز 398 کیلوگرم را ثبت کرد و قهرمان شد.

*براری در دو ضرب ابتدا 206 کیلوگرم را بالای سر برد. در حرکت دوم هم موفق شد 214 کیلوگرم را ثبت کند و در آستانه مدال طلا قرار بگیرد. وی در حرکت پایانی باید 221 کیلوگرم می زد تا مدال طلا به کره جنوبی نرسد و این کار را انجام داد و توانست یک کیلوگرم بالاتر از نماینده کره وزنه بزند. براری با ثبت 221 کیلوگرم طلای دو ضرب و مجموع را برای خود کرد.


*علی هاشمی دیگر نماینده ایران در یک ضرب عملکرد خوبی داشت و در دوضرب نیز با غیرت بالای خود به مدال دست یافت.

*وی با 196 کیلوگرم مسابقات دو ضرب را شروع کرد و توانست این وزنه را بالای سر نگه دارد. در حرکت دوم هم درخشید و 206 کیلوگرم را ثبت کرد. هاشمی در حرکت سوم خود با اینکه از ناحیه زانو به شدت احساس درد می‌کرد 213 کیلوگرم را با اقتدار بالای سر برد و به مدال برنز حرکت دوضرب رسید. هاشمی در مجموع نیز 384 کیلوگرم ثبت کرد و به مدال برنز رسید.

*در دوضرب و پس از براری وزنه‌بردار کره جنوبی با 220 کیلوگرم روی سکوی دوم آسیا ایستاد.

*در حدنصاب مجموع نیز براری با 398 کیلوگرم قهرمان شد و نخستین مدال طلای ایران در مجموع را بدست آورد و سه طلایی شد. نماینده کره جنوبی 390 کیلوگرم ثبت کرد و دوم شد و علی هاشمی با 384 کیلوگرم روی سکوی سوم ایستاد تا ایران در این دسته دو نماینده روی سکو داشته باشد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، در جریان مسابقات امروز نیز ایرانی‌های زیادی در سالن حضور داشتند و ملی‌پوشان را تشویق می‌کردند اما نکته جالب صندلی های خالی سالن وزنه‌برداری بود. ترکمنستان در این وزن هم نماینده داشت اما امروز تماشاگران در سالن حضور نداشتند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها