تلاش بلر برای بازگشت به سیاست

تلاش بلر برای بازگشت به سیاست
دوشنبه 11 ارديبهشت 1396 - 13:14

"تونی بلر" نخست وزیر سابق انگلیس بازگشت به صحنه سیاسی را برای نجات کشورش از "بریگزیت" (خروج انگلیس از اتحادیه اروپا) خواستار شد.

العالم - اروپا

بلر در گفت و گو با روزنامه "دیلی میرور" تصریح کرد: نمی خواهم در این لحظه تاریخی که در آن به سر می بریم، سکوت اختیار کنم، چراکه این بدان معنا است که سرنوشت این کشور برایم مهم نیست. وی افزود: بر آن نیست که خواست مردم را در حمایت از "بریگزیت" نادیده بگیرد، اما ممکن است که دیدگاه آنها پس از اطلاع از جزئیات توافق نهایی درخصوص خروج انگلیس از اتحادیه اروپا تغییرکند.

نخست وزیر سابق انگلیس طی روزهای اخیر "بریگزیت" و حکومت ترزا می را به شدت مورد انتقاد قرارداد و نخست وزیر کنونی انگلیس را به تلاش برای کتمان پیامدهای "بریگزیت" نسبت به انگلیس متهم کرد.

در همین حال، بلر به نشریه آلمانی "اشبیگل" گفت: خانم می در تلاش برای گسترش قدرت خود پیش از آنکه شهروندان دریابند خروج از اتحادیه اروپا چه هزینه ای برای آنها خواهدداشت، قصد دارد که انتخابات پارلمانی زودهنگام برگزارکند.

بلر معتقد است که این اقدام "بازار داخلی را از بین خواهدبرد، صدها هزار نفر را از فرصت های شغلی باز خواهدداشت، و خسارات فراوانی به اقتصاد ملی وارد خواهد کرد و پس از برملاشدن این حقیقت برای همه، کشور شاهد تنش جدیدی درخصوص "بریگزیت" خواهد بود.

به گفته بلر بیشتر کسانی که از "بریگزیت" حمایت کردند بیش از 65 سال سن دارند در حالیکه بیشتر جوانان انگلیسی با آن مخالفند.
نخست‌وزیر اسبق انگلیس افزود از زمانی که وارد دنیای سیاست شده، برای نخستین‌بار انگیزه بازگشت به عرصه سیاسی را پیدا کرده است.
221

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها