سپیدرود صعود کرد، گل‌گهر همچنان مدعی صعود

سپیدرود صعود کرد، گل‌گهر همچنان مدعی صعود
سه شنبه 12 ارديبهشت 1396 - 10:29

با وجود اتمام لیگ دسته اول فوتبال هنوز چند پرونده مهم در کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در جریان است.

العالم ـ ایران
لیگ دسته اول فوتبال روز گذشته (دوشنبه) با مشخص شدن تکلیف تیم‌ها و صعود پارس جنوبی و سپیدرود رشت به لیگ برتر به پایان رسید. بدین ترتیب پرونده لیگ دسته اول به لحاظ فوتبالی بسته شد، اما به لحاظ انضباطی همچنان باز است.

اولین پرونده باز لیگ دسته اول مربوط به دربی مازندران بین تیم‌های خونه‌به‌خونه و نساجی است. با وجود اینکه نزدیک به 50 روز از وقوع آن اتفاقات تلخ در بابل می‌گذرد اما هنوز کمیته انضباطی تکلیف این بازی را به طور کامل مشخص نکرده است. کمیته انضباطی در حکم اولیه خود رأی را 3 بر صفر به نفع خونه‌‌به‌خونه اعلام کرد، اما با اعتراض تیم نساجی حکم به تکرار بازی تغییر کرد. این‌بار اما نوبت تیم خونه‌به‌خونه بود تا به رأی صادره اعتراض و از بازی مقابل نساجی امتناع کند. کمیته مسابقات هم زمانی که با اعتراض تیم خونه‌به‌خونه و عدم حضور این تیم در دیدار مقابل نساجی روبه‌رو شد، مجبور به بازگرداندن رأی به کمیته انضباطی شد و حالا همه منتظر اعلام رأی این دیدار از سمت کمیته انضباطی هستند، اما هنوز این اتفاق نیفتاده است.

دومین پرونده باز کمیته انضباطی بسیار جنجالی‌تر و حساس‌تر از پرونده اول است. گل‌گهر سیرجان پس از در دیدار مقابل آلومینیوم مدعی شد که تیم اراکی از هشت بازیکن بزرگسال روی نیمکتش استفاده کرده و خواستار رسیدگی فدراسیون به این تخلف تیم آلومینیوم شد. طبق قانون سازمان لیگ هر تیم فقط می‌تواند از هفت بازیکن بزرگسال روی نیمکت استفاده کند اما طبق ادعای مسئولان گل‌گهر تیم اراکی در دیدار مقابل این تیم تخلف کرده است. سیرجانی‌ها در آن دیدار به نتیجه تساوی یک - یک مقابل حریفشان دست یافتند و اگر ادعای این تیم ثابت شود و مدارکشان مورد تأیید کمیته انضباطی قرار گیرد باید دو امتیاز دیگر به گل‌گهر اضافه شود.

در این صورت گل‌گهر با یک امتیاز بیشتر نسبت به تیم سپیدرود رشت به لیگ برتر صعود خواهد کرد. نکته قابل ذکر این است که اگر این اتفاق بیفتد چه کسی جوابگوی احساسات مردم گیلان خواهد بود. مردم رشت بعد از پیروزی تیم‌شان مقابل نساجی جشن صعود به لیگ برتر گرفتند اما حالا باید تیم خود را دوباره در لیگ دسته اول ببینند. نکته دیگر این است که اگر واقعاً حق با گل‌گهر باشد، کمیته انضباطی می‌تواند آن بازی را 3 بر صفر به سود سیرجانی‌ها اعلام کند؟ آیا کمیته انضباطی این تنش را درلیگ دسته اول به وجود خواهد آورد و تیمی که جشن صعود گرفته را دوباره در لیگ دسته اول نگه خواهد داشت؟ این مسئله به خودی خود ما را به یاد اتفاقات چند فصل پیش در لیگ برتر می‌اندازد، جایی که هواداران تراکتورسازی جشن قهرمانی گرفتند اما تیم‌شان هیچ وقت به این مقام نرسید. جدا از چرایی به وجود آمدن آن اتفاق تلخ در تبریز، بازی کردن با احساسات هواداران یک تیم بسیار تلخ بود، نکند این بار مانند این اتفاق برای مردم رشت و هواداران سپیدورد تکرار شود.

از سوی دیگر تیم گل‌گهر بسیار محکم پای شکایت خود ایستاده و حتی گفته می‌شود این باشگاه قصد شکایت به فیفا را هم دارد. حالا باید دید کمیته انضباطی چه حکمی درباره این پرونده جنجالی صادر خواهد کرد.

تسنیم 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها