استقرار نیروهای روس در شمال سوریه

استقرار نیروهای روس  در شمال سوریه
سه شنبه 12 ارديبهشت 1396 - 15:23

منابع رسانه ای محلی گزارش دادند که نیروهای روسی وارد شهر عفرین و حومه شمالی آن در استان حلب در شمال سوریه شده‌اند

العالم-سوریه 

به گزارش اسکای نیوز عربی، منابع اعلام کردند که نیروهای روسی روز دوشنبه وارد شهر عفرین و حومه شمالی آن شدند که تحت کنترل نیروهای مدافع خلق کرد است.

پایگاه عفرین ۲۴ گزارش داد، چند روز پس از آنکه ترکیه پایگاه‌های نظامی یگان‌های مدافع خلق کُرد را بمباران کرد، نیروهای روسی وارد این منطقه شدند.

یک منبع نزدیک به یگان‌های مدافع خلق کرد اعلام کرد که نیروهای روس برای توقف تشدید حملات ترکیه و بازگرداندن آرامش به این منطقه آمده‌اند.

این نیروهای روس برای توقف موج درگیری‌ها بین کردها و ترکیه به این منطقه گسیل شده‌اند. نیروهای دموکراتیک سوریه پرچم سوریه را بر فراز ساختمان نظامی روستای مرعناز از توابع عفرین برافراشته‌اند. این روستا از داعش پس گرفته شده است.

در آخرین هفته آوریل گذشته، ترکیه با توپخانه و جنگنده پایگاه‌های یگان‌های مدافع خلق کرد را در مناطق مرزی هدف قرار داد.

همچنین کاروان‌های نظامی روس مقادیر کمک را نیز به اردوگاه آوارگان در عفرین در نزدیکی مرزهای ترکیه؛ جایی که ارتش سوریه اخیرا آن از النصره و دیگر گروه‌های تروریستی پس گرفته، منتقل کردند.

نیروهای ارتش سوریه حمایت لازم را به کاروان روس داده‌ و نظامیان ارتش سوریه همتایان روسی خود را در جریان وضعیت عفرین،‌ قلعه و اطراف آن گذاشته‌اند. این نظامیان به ادامه آموزش جوانان این شهر برای یاری به ارتش و حراست از شهر در برابر افراد مسلح مستقر در اطراف آن اشاره کردند.

ایسنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها