واکنش دیرهنگام اتحادیه عرب به اعتصاب غذای اسرای فلسطینی

واکنش دیرهنگام اتحادیه عرب به اعتصاب غذای اسرای فلسطینی
پنج‌شنبه 14 ارديبهشت 1396 - 01:01

نماینده فلسطین در اتحادیه عرب اعلام کرد که این اتحادیه روز پنجشنبه برای بررسی اعتصاب غذای گسترده اسرای فلسطینی در زندان های رژیم صهیونیستی تشکیل جلسه می دهد.

العالم-فلسطین اشغالی

 «جمال الشوبکی» نماینده فلسطین در اتحادیه عرب از برگزاری نشست فوری این اتحادیه در روز پنجشنبه برای بررسی اعتصاب غذای گسترده اسرای فلسطینی در زندان های رژیم صهیونیستی خبر داد.

وی در همین راستا تصریح کرد: این اتحادیه پس از جلسه روز پنج شنبه تجمعی در همبستگی با اسرا و تاکید بر ضرورت تحقق خواسته های قانونی اسیران فلسطینی و همچنین احترام به حقوق این اسیران با حضور «احمد ابوالغیط» دبیرکل اتحادیه و دیگر اعضای اتحادیه برگزار خواهد کرد. خواسته های اسرا طبق قوانین بشردوستانه بین المللی است و وضعیت نیز در حال تشدید شدن می باشد.

الشوبکی بیان داشت: وضعیت اسرای اعتصاب کننده غذا وارد مرحله خطرناکی شده است و نیازمند مداخله سریع برای حمایت از آنها و همچنین تحرک به منظور نجات دادن اسرا هستیم. همچنین اسرائیل باید به احترام به حقوق اسیران فلسطینی طبق قطعنامه های سازمان ملل و توافق نامه های ژنو و معاهدات بین المللی و انسانی ملزم شود.

گفتنی است، اعتصاب غذای سراسری اسرای فلسطینی در زندان های رژیم صهیونیستی هفدهمین روز خود را پشت سر گذاشت و نزدیک به ۲۰۰۰ اسیر فلسطینی برای رسیدن به حقوق و خواسته هایشان دست به اعتصاب غذا زده اند.

 

مهر

 

پربیننده ترین خبرها