تظاهرات زنان فلسطینی در حمایت از اسیران اعتصاب کننده

تظاهرات زنان فلسطینی در حمایت از اسیران اعتصاب کننده
يکشنبه 10 ارديبهشت 1396 - 18:09

در حالی که اعتصاب غذای اسیران فلسطینی دربند رژیم صهیونیستی وارد چهاردهمین روز خود شده است، زنان فلسطینی برای اعلام همسبتگی خود با آنان، در نوار غزه تظاهرات کردند.

العالم ـ فلسطین اشغالی

به گزارش روز یکشنبه خبرگزاری آناتولی، ده‌ها تن از زنان فلسطینی نوار غزه با برگزاری تظاهراتی، همبستگی و حمایت خود را از اسیران اعتصاب کننده اعلام کردند.
زنان تظاهر کننده در این راهپیمایی دست نوشته هایی با خود حمل می کردند که رویش نوشته بود: «آب و نمک برابر است با کرامت» و «وحدت ملی حامی اسیران در بند ما است».
این تظاهرات به دعوت اتحادیه عمومی زنان فلسطینی برگزار شد.
«نادیه ابونحله» مدیر بخش امور زنان در شهر غزه گفت: امروز به اینجا آمده ایم تا همبستگی خود را با مردان و زنان اعتصاب کننده در زندان های رژیم صهیونیستی اعلام کنیم.
وی افزود که ما مخالف نقض حقوق اسیران و استفاده از سلول های انفرادی برای آن‌ها هستیم.
این زن فلسطینی ضمن آنکه از جامعه جهانی خواست برای نجات زندانیان هر چه سریعتر وارد عمل شوند، از اتحادیه عرب نیز خواست که موضع قاطعی در برابر شرایط اسیران اتخاذ کند.
این در حالی است که «عیسی قراقع» رئیس کمیته اسیران و آزادگان فلسطینی و وزیر پیشین اسیران نیز پیشتر ضمن آنکه مسئولیت کامل به خطر افتادن جان صدها اسیر فلسطینی را متوجه رژیم صهیونیستی دانست بر استقامت اسیران فلسطینی تاکید کرد.
اسیران فلسطینی روز 17 آوریل ماه جاری (28فروردین) در روز جهانی اسرا دست به اعتصاب غذای نامحدود زدند که در ابتدا تعداد آنان 700 نفر بود.
با گذشت زمان اسیران فلسطینی دیگری که در زندان های رژیم صهیونیستی محبوس هستند، در اعتراض به وضعیت نامناسب زندان ها و بی توجهی به وضعیت بهداشت و احقاق حقوق، به اعتصاب کنندگان غذا پیوستند به طوری که طی چند روز تعداد آنان نزدیک به 2 هزار تن رسید.
پیشنهاد اعتصاب غذا که با نام 'آزادی و کرامت' برگزار شده، از سوی مروان البرغوثی عضو کمیته مرکزی جنبش فتح و احمد سعدات دبیر کل مردمی این جبهه و تعداد دیگری از رهبران اسیر فلسطینی مطرح شده است.
بر اساس آمار منتشر شده از سوی نهادهای فلسطینی، حدود 6 هزار و 500 فلسطینی در بند رژیم صهیونیستی هستند که 57 تن از آنها زن و 300 کودک کم و سن و سال هستند. 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها