جزئیات طرح "مناطق کاهش تنش" در سوریه

جزئیات طرح
پنج‌شنبه 14 ارديبهشت 1396 - 14:13

دولت روسیه طرحی را برای توقف درگیری در سوریه به دولت این کشور پیشنهاد کرده است که بر تشکیل چهار منطقه عاری از سلاح تاکید می کند تا شرایط مناسب برای کار سازمان های بشردوست تحت محافظت نظامیان خارجی مهیا شود.

العالم - سوریه

روزنامه کامرسانت روسیه نوشت: چهار منطقه یاد شده شامل استان ادلب، شمال حمص، غوطه شرقی و جنوب سوریه خواهد بود.

این مناطق عاری از سلاح خواهند بود، و درهای آنها به روی سازمانهای فعال در زمینه اقدمات بشردوستانه برای کمک به مردم گشوده خواهد شد، و زمینه برای بازسازی آن فراهم خواهد شد.

مرز این مناطق چهارگانه با ایجاد پست های ایست و بازرسی زیر نظر و حمایت نیروهای نظامی خارجی مشخص خواهد شد که از سوی روسیه و ترکیه و ایران به منظور عبور و مرور غیرنظامیان و رساندن کمک های انسانی تضمین خواهد شد.

ویکتور اوزیروف رئیس کمیته دفاع و امنیت شورای فدرال پارلمان روسیه گفت: احتمال ورود و مشارکت نیروهای پلیس نظامی روس در مناطق چهار گانه یاد شده وجود دارد.

وی افزود: نیروهای روس قادر به تضمین ثبات و محافظت از توافق بر سر این مناطق چهار گانه بدون دخالت در زندگی روزمره شهروندان هستند.

این مسؤول روس خاطرنشان کرد: معتقدم که روسیه با آمریکا درخصوص مناطق مورد اختلاف به توافق برسند، تا امنیت نیروهای دو کشور در زمین و هوا تأمین شود؛ اما در مناطق دیگر اقدامات نظامی ضد گروه های تروریستی ادامه خواهد یافت.

6

 

پربیننده ترین خبرها