با مرگ کیم جونگ اون چه بلایی بر سر کرۀ شمالی می‌آید؟

با مرگ کیم جونگ اون چه بلایی بر سر کرۀ شمالی می‌آید؟
جمعه 15 ارديبهشت 1396 - 20:40

در حالی که مقامات کره شمالی، واشنگتن و سئول را به تلاش برای ترور کیم جونگ اون متهم کردند، گمانه زنی هایی دربارۀ آیندۀ این کشور در صورت مرگ رهبرش منتشر شده است.

العالم - آسیا

ایرینا لانتسووا، استاد علوم سیاسی و پژوهشگر مطالعات شرق در دانشگاه سن پتزبورگ روسیه، به خبرگزاری ان اس ان گفت حتی در صورت ترور موفقیت آمیز رهبر کره شمالی، کشور از آن متأثر نخواهد شد.

ایرینا لانتسووا خاطرنشان کرد در صورت وفات کیم جونگ اون در کره شمالی ناآرامی هایی رخ خواهد داد اما نمی توان با قاطعیت گفت بین مرگ او و سرنگونی کل نظام ارتباط حتمی برقرار است؛ زیرا غیر از اون، یک گروه نخبه حکومتی وجود دارد.

وی افزود: بعد از مرگ رهبر کره شمالی، احتمالا تا مدتی این خبر اعلام نمی شود و در این مدت تصمیم گیری خواهد شد. اگرچه در صورت مرگ اون احتمالا وضع معیشتی مردم بهتر خواهد شد اما سرنگونی نظام  به این شکل مورد انتظار نیست و باعث اعتراض و خشم مردمی خواهد شد.

گفتنی است کره شمالی روز 29 آوریل، یک موشک بالستیک پرتاب کرد که البته موفقیت آمیز نبود. نظامیان آمریکایی و ژاپنی معتقدند این موشکل 50 کیلومتری محل شلیک، سقوط کرده و از نوع کوتاه برد اسکاد بوده است.

منطقه در برهه اخیر در پی آزمایش موشکی کره شمالی و گمانه زنی ها درباره انجام ششمین آزمایش هسته ای پیونگ یانگ شاهد افزایش تنش ها بود. آمریکا اعلام کرده که هر گزینه ای برای مقابله با اقدامات کره شمالی محتمل است.

202

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها