وضعیت اسفناک کودکان درانگلیس به روایت یونیسف

وضعیت اسفناک کودکان درانگلیس به روایت یونیسف
چهارشنبه 27 ارديبهشت 1396 - 21:28

شاخص حمایت از حقوق کودکان درسال 2017 نشان می دهد انگلیس امسال از رتبه یازدهم به رتبه صد و پنجاه و ششم حمایت از حقوق کودکان سقوط کرده است.

العالم - اروپا

این شاخص تعهد کشورها را به حقوق کودکان بر اساس منابع در دسترس ارزیابی می کند

اطلاعات این بررسی از یونیسف [صندوق کودکان سازمان ملل] و کمیته حقوق کودکان سازمان ملل جمع آوری شده تا براساس آن رویکردهای جهانی در حوزه حمایت از حقوق کودکان ارزیابی و در نهایت به عملکرد کشورها بر مبنای اصول کمیته حقوق کودکان سازمان ملل رتبه و امتیاز داده شود.

شاخص حمایت از حقوق کودکان در 2017 نشان میدهد: کشورهای صنعتی بودجه ناکافی یا کمی برای ایجاد فضایی پایدار برای حقوق کودکان اختصاص داده اند. رهبران این کشورها مسئولیت هایشان را نادیده گرفته اند و برای بهره مند شدن از همه توانمندی ها برای محافظت از حقوق کودکان سرمایه گذاری نکرده اند.

در پی انتشار این رتبه بندی، لرد فلیپ هانت، معاون رئیس مجلس اعیان در سایه و سخنگوی بهداشت کابینه در سایه، دولت را به انفعال و ارائه ناکافی خدمات متهم کرد و از دولت خواست اقدامات بیشتری برای محافظت از حقوق کودکان انجام دهد.

روزنامه ایندیپندنت در گزارشی نوشت:  " پس از این که انگلیس در یک سال از رتبه یازدهم به صد و پنجاه و ششم رتبه بندی جهانی حمایت از حقوق کودکان سقوط کرد، به بکارگیری قوانین ناکافی حمایت از حقوق کودکان متهم شد ".

این روزنامه همچنین افزود: در سالهای اخیر درباره تبعیض های ساختاری در انگلیس، از جمله مواجه کودکان مسلمان با تبعیض پس از اقدامات اخیر مقابله با تروریسم و افزایش تبعیض علیه کودکان مهاجر و کولی، نگرانی های جدی بروز کرده است.

انگلیس در میان کشورهای اروپایی، بیشترین آمار تجاوز جنسی به کودکان را به خود اختصاص داده است و از سوی دیگر، نبود مجازات مناسب برای این عمل نیز باعث شده است که تعداد کودک آزاران جنسی در انگلیس شدیداً افزایش یابد.

سال گذشته شورای رئیسان پلیس ملی انگلیس ( ان پی سی سی ) اعلام کرد که 83 نفر مظنون و 98 باشگاه ورزشی درارتباط با رسوایی سوءاستفاده جنسی از کودکان و نوجوانان فوتبالیست، شناسایی شده اند. البته منابع انگلیسی براین باور هستند که سوء استفاده جنسی از کودکان تنها به باشگاههای فوتبال این کشور محدود نمیشود و به سایر مراکز انگلیس نیز کشیده شده است.

رسوایی های مکرر مربوط به سوءاستفاده جنسی از کودکان در انگلیس، در حال حاضر به معضل جدی برای این کشور تبدیل شده و در این میان کاملا آشکار شده است که سیستم قضائی، مقامات محلی و پلیس انگلیس نتوانسته اند از کودکان در معرض خطر حمایت و محافظت جدی به عمل آورند.

کودک آزاری در انگلیس نقض کنواسیون حقوق کودک و سایر اسناد بین الملل است زیرا آنچه در اسناد حقوق کودک ذکر شده است، مبنی بر اینکه: کودک بخاطر عدم بلوغ جسمی و روانی خود، نیازمند حمایت ویژه حقوقی قبل و بعد از تولد می باشد. اما در انگلیس نه تنها کودک از حمایت ویژه برخوردار نیست بکله مورد تجاوز و بردگی نوین نیز قرار می گیرد.

از سوی دیگر کالج سلطنتی طب اطفال و بهداشت کودک و همچنین گروه اقدام (علیه) فقر کودک اخیرا  در گزارشی مشترک  اعلام کردند: 4 میلیون کودک در بریتانیا در فقر زندگی میکنند و این رقم در 10 سال آینده افزایش خواهد داشت. این گزارش بر اساس بررسی از 250 پزشک اطفال در سراسر بریتانیا انجام و مشخص شد که فقر تأثیراتی ویران کننده بر بهداشت کودکان بریتانیایی دارد.

شایان ذکر است، انگلیسی ها نه تنها در کشور خود به نقض حقوق کودک می پردازند بلکه با مشارکت در جنایات ائتلاف سعودی در یمن تا به حال هزاران کودک یمنی را کشته اند. در گزارش سالانه سازمان ملل در مورد کودکان و مناقشه مسلحانه گفته شده است که این ائتلاف سال گذشته مسئول مرگ دست کم 60 درصد از کودکان و مجروح شدن آنها بوده است.

انگلیس مدعی حقوق بشر چشم خود را نسبت به این جنایات سعودی ها بست و نه تنها این تجاوز را محکوم نکرد بلکه در جهت تقویت ادامه این تجاوز کمک های تسلیحاتی و نظامی خود به ریاپ را تقویت کرده است و با فروش بمب های خوشهای که بیش از 90 درصد قربانیان آن غیرنظامیان هستند (فروش سلاح خوشه ای ممنوعیت ذاتی از سوی حقوق بین الملل دارد)، خود را شریک در این جنایت جنگی بزرگ نموده اند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها