«قوی سپید» روسیه با یک پرواز 10 ایالت آمریکا را بمباران می‌کند

«قوی سپید» روسیه با یک پرواز 10 ایالت آمریکا را بمباران می‌کند
جمعه 5 خرداد 1396 - 23:35

به روز رسانی بمب افکن راهبردی تو – 160 روسیه باعث نگرانی دولتمردان آمریکایی شده است.

العالم آمریکا
 به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، علت نگرانی آمریکایی ها اینست که بمب افکن روسی می تواند 10 ایالت شمالی آمریکا را با یک پرواز نابود کند. تو- 160 ام 2 که مدل پیشرفته تو – 160 است، در برابر پدافند هوایی و موشکی دست برتر را خواهد داشت.
سرگی شویگو وزیر دفاع روسیه اعلام کرد: صنایع نظامی روسیه آمادۀ تولید بمب افکن راهبردی تو- 160 ام 2 است بمب افکنی که می تواند به دور از رهگیری پدافند هوایی پرواز کند و بمب هایش را فرو بریزد و موشک هایش را شلیک کند.
روسیه هم اکنون 16 بمب افکن مافوق صوت از نوع تو – 160 دارد و هر بمب افکنی نام ویژه ای دارد که نام های این بمب افکن ها از نام های خلبانان روسی یا قهرمانان جنگ ها گرفته شده است. خدمۀ هر بمب افکن 4 نفر است. هواپیمای غول پیکر "دژ پرنده" از قدرت تخریبی یک زیردریایی هسته ای برخوردار است و با خود بمب و موشک بالدار حمل می کند.
بمب افکن های روسیه مجهز به مهمات جدیدی همچون موشک دوربُردخواهند شد؛ موشک هایی با کلاهک هسته ای که می توانند مسافت بیش از 3 هزار کیلومتری را بپیماید.
یوری گاوریلوف کارشناس علوم پروازی گفت: بمب افکن تو – 160 ام 2 هواپیمایی کاملاً جدید است و تاکنون جزئیاتی درباره ویژگی هایش منتشر نشده است.
موشک قابل حمل با این بمب افکن می تواند هدفی را در مسافت 5 هزار کیلومتری منهدم کند و پدافندهای هوایی و موشکی مدرن کنونی را فریب دهد.
بمب افکن تو- 160 ام 2 می تواند 24 ساعت در هوا پرواز کند. این هواپیما به گفتۀ دمیتری روگوزین معاون نخست وزیر روسیه  در کارخانۀ هواپیماسازی گوربونوف ساخته خواهد شد.

214

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها