نزول بهای نفت و طلا در بازارهای جهانی

نزول بهای نفت و طلا در بازارهای جهانی
چهارشنبه 10 خرداد 1396 - 10:17

افزایش فعالیت های نفتی لیبی و آمریکا به نزول بهای نفت منجر شد.

العالم
 

به نقل از رویترز، به دنبال افزایش تولیدات نفتی در لیبی، بهای طلای سیاه صبح امروز (چهارشنبه) با کاهش همراه بود. این مسأله به نگرانی‌های موجود در خصوص افزایش فعالیت های حفاری آمریکا که تلاش سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) را بی نتیجه کرده است، افزود.
صبح امروز بهای نفت خام برنت دریای شمال (شاخص بین‌المللی) با 12 سنت کاهش (معادل 0.2 درصد) به 51 دلار و 72 سنت در هر بشکه رسید. نفت وست تگزاس اینترمیدیت (پایه آمریکا) نیز با 19 سنت کاهش (معادل 0.4 درصد)، 49 دلار و 47 سنت در هر بشکه معامله شد.
کارشناسان حوزه نفت اعلام کردند این کاهش بها به دلیل افزایش تولیدات نفتی در لیبی رخ داده است. بنابر اعلام شرکت ملی نفت لیبی، انتظار می رود تولیدات نفتی لیبی در این هفته به 800 هزار بشکه در روز افزایش یابد. این رقم در مقایسه با 500 هزار بشکه نفتی که تاکنون در یک روز در لیبی تولید می شد، افزایش چشمگیری محسوب می شود.
احیای تولید نفت در لیبی در حالی رخ داده است که آمریکا نیز همچنان به افزایش فعالیت های حفاری خود ادامه می دهد. آمریکا از اواسط سال 2016 تاکنون تولیدات نفتی خود را 10 درصد افزایش داده است.
این در حالی است که به دنبال انتشار داده های اقتصادی آمریکا که احتمال افزایش نرخ بهره بوسیله بانک مرکزی را در ماه آینده بالا برد، بهای طلا امروز (چهارشنبه) با کاهش همراه بود. طلا در معاملات پیشین به بالاترین سطح در یک ماه گذشته رسیده بود. صبح امروز بهای هر اونس طلا با 0.2 درصد کاهش به 1260 دلار و 60 سنت رسید.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها