امضای طومارهای مردمی در مصر، برای حفظ جزیره‌ها

امضای طومارهای مردمی در مصر، برای حفظ جزیره‌ها
شنبه 13 خرداد 1396 - 10:34

شخصیت های سرشناس و احزاب مخالف و نیروهای انقلابی مصر، ستادهایی خودجوش برای امضای طومارهایی تشکیل دادند که در آن ها از نمایندگان مجلس خواسته بودند از پذیرش واگذاری جزیره های تیران و صنافیر بر اساس توافقنامۀ ترسیم مرزها میان عربستان و مصر خودداری کنند.

العالم با خبرنگاران


"کمیته مردمی دفاع از سینا" در صفحۀ رسمی خود ویدیویی منتشر کرد که در آن شماری از شهروندان و سیاستمداران نامه ای در دست دارند که در آن از نمایندگان پارلمان درخواست شده است از پذیرش توافقنامه واگذاری تیران و صنافیر سر باز بزنند.

در همین راستا، "کمیته مردمی دفاع از سرزمین" ستادی تحت عنوان "مصر، فروشی نیست" تشکیل داد و از شهروندان خواست در حوزه های انتخابیه حاضر شوند و برگه های "نه به توافقنامه" را امضا کنند و از نمایندگان بخواهند به توافقنامۀ واگذاری تیران و صنافیر رأی ندهند.

"محمد ابوالغار" رئیس سابق حزب اجتماعی دموکرات نیز گفت: برخی از نمایندگان فراکسیون "عشق به مصر" در پارلمان به من خبر دادند که نیروهای امنیتی با تعدادی از نمایندگان دیدار کردند تا آن ها را وادار کنند به دست کشیدن از جزیره های تیران و صنافیر رأی بدهند.

"هیثم الحریری" نمایندۀ مخالف دولت در پارلمان نیز با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: قاطعانه تعهد می کنم که توافقنامۀ تعیین مرزها میان جمهوری مصر و عربستان و دست کشیدن از جزیره های تیران و صنافیر، رأی ندهم و بر این موضع پافشاری کنم.

205

پربیننده ترین خبرها