نیمی از دنبال‌کنندگان ترامپ در توییتر، جعلی هستند!

نیمی از دنبال‌کنندگان ترامپ در توییتر، جعلی هستند!
شنبه 13 خرداد 1396 - 19:44

وب‌سایت نیوزویک در مطلبی به بررسی صحت تعداد دنبال‌کنندگان (فالوورهای) رئیس‌جمهور آمریکا در توییتر پرداخت.

العالم - آمریکا

به گزارش نیوزویک، هر فردی، حتی اگر از مشاهیر هم نباشد، می‌تواند به سادگی تعداد زیادی دنبال‌کننده (فالوور) را در توییتر به خود اختصاص دهد. صفحه کاربری افراد مشهور در توییتر به طور معمول دنبال‌کننده‌هایی میلیونی دارد. اما حقیقت این است که بخشی از این دنبال‌کنندگان افراد واقعی هستند و بخشی دیگر، ربات‌هایی هستند که برای افزایش شهرت افراد در توییتر ساخته می‌شوند.

با این‌که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا است و به همین دلیل، از شهرت مناسبی برخوردار است و نیازی به استفاده از ربات‌ها برای افزایش شهرت خود ندارد، به نظر می‌رسد بخشی از دنبال‌کنندگان وی در صفحه کاربری‌اش در توییتر را کاربران جعلی و ربات‌ها تشکیل می‌دهند. تعداد دنبال‌کنندگان ترامپ در هفته گذشته جهش عجیبی داشته است و به نظر می‌رسد بسیاری از این صفحات کاربری جعلی باشند.

صفحه توییتر ترامپ 31 میلیون دنبال‌کننده دارد. با نگاهی به این دنبال‌کنندگان، می‌توان صفحاتی را یافت که فاقد تصویر هستند و تاکنون پیامی از آن‌ها ارسال نشده و تاریخ پیوستن آن‌ها به این شبکه اجتماعی در ماه مه سال جاری بوده است.

نرم‌افزار "توییتر آدیت" – سرویسی که تعداد دنبال‌کنندگان افراد در توییتر را اعتبارسنجی می‌کند – نشان می‌دهد تنها 51 درصد از دنبال‌کنندگان ترامپ در توییتر افراد حقیقی هستند.

حال، به نظر می‌رسد روز به روز بر تعداد دنبال‌کنندگان جعلی صفحه کاربری توییتر ترامپ افزوده می‌شود؛ به طوری که در ماه ژانویه، 68 درصد دنبال‌کنندگان ترامپ در توییتر واقعی بوده اند.

باشگاه خبرنگاران

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها