نماینده پیشین پارلمان بحرین:

امام راحل سیره زندگی نبی اکرم (ص) را احیا کرد

امام راحل سیره زندگی نبی اکرم (ص) را احیا کرد
يکشنبه 14 خرداد 1396 - 08:03

جلال فیروز نماینده پیشین پارلمان بحرین روز شنبه با اشاره به تأثیرات چشم‌گیر اندیشه حضرت امام خمینی (ره) در ایجاد تحول در جوامع اسلامی، گفت: امام خمینی (ره) نماد یک انسان کامل به شمار می آیند که سیره زندگی پیامبر اکرم (ص) را احیا کرد.

العالم ـ ایران

جلال فیروز در آستانه بیست وهشتمین سالگرد رحلت رهبر کبیر انقلاب اسلامی و بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران، در گفت‌وگو با ایرنا گفت: حضرت امام خمینی (ره) نماد تمام ارزش‌های اسلامی در یک انسان است. او نشان داد که یک مسلمان می‌تواند ابعاد یک مسلمان کامل را در خود پرورش دهد.
وی افزود: امام خمینی (ره) سیره زندگی پیامبر اسلام حضرت محمد (ص) را احیا کرد؛ هر چند ما توفیق زیارت آن حضرت ( ص) و ائمه اطهار (ع) را نداشتیم اما امام خمینی (ره) تجلی شخصیت والای ایشان است.
فیروز ادامه داد: در این رابطه مسائل زیادی را می‌تواند مطرح کرد اما من به‌طور خلاصه به سه بعد برجسته شخصت حضرت امام خمینی (ره) در رابطه‌اش با خداوند، خودش و دیگران می‌پردازم.
نماینده پیشین پارلمان بحرین گفت: حضرت امام خمینی (ره) در نوع رابطه‌اش با خداوند نشان داد که چطور یک انسان قادر است روحش را محو بندگی معبودش کند و در برابر ذات اقدس پروردگار فنا شود. بنابراین به نظر من او نه‌ تنها یک مسلمان بلکه یک عارف بود و در برابر خداوند کاملاً تسلیم بود.
وی در ادامه به تشریح ابعاد امام خمینی در رابطه با خودش پرداخت و گفت: ایشان نشان داد که چطور می‌توان شیطان درون را مغلوب کرد و بر تمایلات درونی فائق آمد. به نظر من امام خمینی (ره) همانند معصومین تنها در مسیر حق‌تعالی گام برمی‌داشت.
فیروز همچنین رابطه حضرت امام خمینی (ره) با دیگران را در سه بعد مورد بررسی قرارداد و گفت: بعد اول این رابطه با خانواده و دوستانش بود. اطرافیان ایشان آگاه بودند که او در برابر خداوند تسلیم است. ایشان همچنین ضمن مشغله‌های مختلفی که داشتند اما در برابر خانواده‌شان فروتن بودند.
وی بعد دیگر شخصیت حضرت امام را در ارتباط با مردم مورد توجه قرارداد و گفت: رهبر کبیر انقلاب ایران نشان داد که خادم ملت است. مردم ایران شاهد بودند که حضرت امام خمینی (ره) درراه خدا جهاد کرد و جامعه ایران را از زیر بار ظلم رها ساخت. ایشان جامعه ایران را به جامعه صالحین تغییر داد.
جلال فیروز همچنین رابطه حضرت امام خمینی (ره) با دنیای خارج را موردتوجه قرارداد و گفت: ایشان مانند یک معلم مردم دنیا را نسبت به وقایع اطرافشان بیدار کرد تا در برابر ظلم ایستادگی و با ستمگر مبارزه کنند.
وی بابیان اینکه رهبر کبیر انقلاب اسلامی ایران به دنیا نشان دادند که از دین می‌توان برای استقرار صلح و برای منافع مردم استفاده کرد، افزود: همه آگاه هستند که ایشان باقدرت های جهانی مبارزه کردند و جان به لب آمریکا و صهیونیسم آوردند. حضرت امام راه را برای مبارزه با شیطان بزرگ و صهیونیسم باز کردند.
نماینده پیشین پارلمان بحرین در پاسخ به این سؤال که تأثیر اندیشه حضرت امام در دنیای اسلام چه بوده است گفت: پیش از آغاز جنبش امام خمینی (ره) مردم دنیا بر این باور بودند که تنها راه‌حل دنیا در دو اندیشه ماتریالیست و یا کمونیست سوسیالیستی خلاصه می‌شود. هرگز تصور نمی‌شد که دین می‌تواند به‌عنوان یک جایگزین عمل کند.
فیروز با اشاره به اینکه پوشش ملت‌های اسلامی در دهه 70 برگرفته‌شده از ارزش‌های غربی بود، افزود: در آن زمان افراد زیادی به مسجد نمی‌رفتند و کمتر برای اسلام ارزش قائل بودند اما زمانی که امام خمینی (ره) جنبش خود را آغاز کردند، جهان اسلام متوجه شد که زندگی به روش اسلامی می‌تواند به‌عنوان یک جایگزین عمل کند.
این فعال بحرینی ساکن انگلیس گفت: تاریخ گواه است که چطور زنان در جوامع اسلامی دوباره به پوشش حجاب روی آوردند، مردها به مساجد روانه شدند و مردم به ارزش‌های اسلامی دوباره روی آوردند؛ همه این‌ها به لطف جنبش امام خمینی (ره) رخ داد.
وی افزود: من در آن دوران جوان بودم و اذعان می‌کنم که انقلاب اسلامی ایران در من تغییر بزرگی را ایجاد کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها