موافقت افغانستان با گشایش دفتر سیاسی طالبان

موافقت افغانستان با گشایش دفتر سیاسی طالبان
سه شنبه 16 خرداد 1396 - 14:43

رئیس‌جمهور افغانستان در کنفرانس «روند کابل» اعلام کرد که دولت بار دیگر به طالبان فرصت می‌دهد تا علاوه بر انجام گفت‌وهای صلح، به طور رسمی دفتر سیاسی داشته باشند.

العالم ـ آسیا
«اشرف غنی» رئیس‌جمهور افغانستان در نشست «روند کابل» تاکید کرد که گروه طالبان اجازه گشایش دفتر سیاسی در کشورهای مورد نظر خود را دارد.

وی افزود: فرصت دوباره برای انجام گفت‌وگوهای صلح را به طالبان می‌دهیم.

رئیس‌جمهور افغانستان تصریح کرد: بدون گفت‌وگوهای صلح با طالبان این کشور به صلح دست نمی‌یابد بنابراین هیچ‌کس نباید فکر کند که تحت فشار به آغاز گفت‌وگوهای صلح وادار شده‌ایم.

وی تاکید کرد: تا ابد منتظر پیوستن مخالفان به صلح منتظر نخواهیم ماند.

«روند کابل» صبح امروز با حضور نزدیک به 20 کشور و سازمان بین‌المللی در پایتخت افغانستان در حال برگزاری است.

در این کنفرانس «صلاح‌الدین ربانی» وزیر امور خارجه افغانستان و رهبر حزب جمعیت اسلامی این کشور به عنوان اعتراض به دولت حکومت وحدت ملی حضور نیافت.

گفته می‌شود که هیئت رهبری حزب جمعیت اسلامی کنفرانس روند کابل را تحریم کرده است.

هفته گذشته «رحمت‌الله نبیل» رئیس سابق امنیت ملی افغانستان در واکنش به ناامنی‌های اخیر کابل خطاب به اشرف غنی و عبدالله گفت: از وضعیت بد امنیتى کشور استفاده ابزاری در مسیر طرح و تطبیق برنامه‌هاى تیمى، سمتی و تبارى‌تان و یا سرکوب صداى عدالت‌خواهى مردم نکنید.

وی اظهار داشت: حرف من با رهبران حکومت این است که از توطئه‌ها و معامله‌گری‌هاى درونى و بیرونى بگذرید، بیشتر از این با برنامه‌هاى گنگ و مبهم‌تان دولت و نظامی را که به قیمت خون میلیون‌ها انسان به دست آمده است را به باد فنا ندهید، با عملکردهای ناسنجیده‌ سیاسی، ناعادلانه و انحصار طلبانه‌ خود جامعه را متلاشى و به پرتگاه نکشانید.

تسنیم

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها