پیش شرط امارات برای پایان دادن به بحران با قطر

پیش شرط امارات برای پایان دادن به بحران با قطر
چهارشنبه 17 خرداد 1396 - 14:06

امارات برای بازگشت روابط با قطر خواستار کار بر اساس یک 'نقشه راه تضیمن شده' شد.

العالم-آسیا

به گزارش روز چهارشنبه شبکه تلویزیون الجزیره، انور قرقاش وزیر مشاور دولت در امور خارجه امارات ضمن اعلام این مطلب از دوحه خواست تا 'خط مشی خود را تغییر داده و به شرط بندی خود بر سر تروریسم پایان دهد.'
قرقاش در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی توئیتر ادامه داد : پس از تجربه های برادرانه گذشته هم اکنون می بایست چارچوبی برای آینده تبیین کرد تا بتواند تضمین کننده امنیت و ثبات منطقه باشد.
وی اظهار داشت: پس از نقض پیمان ها از سوی قطر می بایست برای بازسازی اعتماد نقشه راه تضمین شده ارائه داد.
براساس این گزارش، قرقاش در ارتباط با ماهیت ضمانت یاد شده و اینکه کدام یک از طرف ها می بایست تضمین کننده نقشه راه یاد شده باشد،هیچ توضیحی ارائه نداد.
انور قرقاش وزیرمشاور دولت امارات در امور خارجه یک روز قبل از قطع رابطه با قطر خطاب به دوحه تاکید کرد که 'صبر و حوصله ما نیز هم حد و مرزی دارد.'
عربستان روز دوشنبه (15 خرداد 96) به همراه امارات، بحرین، مصر، دولت شرق لیبی، جزایر مالدیو و رئیس جمهوری فراری و مستعفی یمن با ادعای حمایت قطر از تروریسم و افراط گرایی و دخالت در امور داخلی دیگر کشورها، روابط سیاسی و دیپلماتیک خود را با دوحه قطع کردند.
در پی این اقدام قطر با ابراز تاسف از تصمیم این کشورها ، آن را غیرقابل توجیه دانست و تاکید کرد، ادعاهایی که موجب اتخاذ این تصمیم شده، نادرست است.
عربستان، امارات و بحرین همچنین تمامی مرزهای زمینی، دریایی و هوایی خود با قطر را بسته اند.
روابط ریاض، ابوظبی با دوحه در روزهای اخیر به دلیل انتشار اظهارات منتسب به «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر دچار تنش و اختلافات شدید شد که سرانجام روز دوشنبه به قطع روابط دیپلماتیک میان آنها منجر شد.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها