فیلتر شدن 60 سایت خبری ازجمله العالم درمصر

فیلتر شدن 60 سایت خبری ازجمله العالم درمصر
سه شنبه 23 خرداد 1396 - 05:08

مقام های مصری 60 وب سایت خبری از جمله سایت شبکه خبری العالم را مسدود کردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، انجمن دفاع از آزادی اندیشه و بیان به عنوان یک نهاد غیر دولتی مستقر در مصر روز دوشنبه با صدور بیانیه ای گزارش کرد که از 24 ماه می تا دوازدهم ژوئن 2017 ، 62 وب سایت خبری مسدود شده است.

مقام های دولتی همچنین وب سایت هایی را مسدود کرده اند که با ارائه شبکه خصوصی وی پی ان به کاربران دردور زدن فیلترها و سانسورهای سختگیرانه دولتی کمک می کرد.

انجمن دفاع  از آزادی اندیشه و بیان با بیان اینکه انتقاد از دولت یکی از دلایل مهم مسدود شدن سایت ها در مصربوده  است، تاکید کرد که برخی از وب سایت های مسدود شده به درج مقاله و یادداشت هایی در مخالف شدید با واگذاری جزایر تیران و صنافیر به عربستان سعودی مشهور بودند.

تعدادی از سایت های مسدود شده از جمله سایت شبکه خبری العالم به کار اطلاع رسانی در باره مسائل مختلف منطقه و جهان می پردازند.

در فهرست منتشر شده اسامی سایت های خبری از کشورهای مختلف از جمله ایران، قطر، ترکیه و مصر به چشم می خورد.

همچنین سایت های مرتبط با حماس و اخوان المسلمین نیز در فهرست سایت های مسدود شده توسط مصری ها قراردارند.

درهمین حال انجمن دفاع از آزادی اندیشه و بیان اعلام کرد که این سایت ها بدون اعلام قبلی و بدون صدور بیانیه رسمی از جانب سازمان ها یا نهادهای مرتبط رسمی دولتی مسدود شده اند. 

یادآور می شود یک منبع امنیتی مصر چهارم خرداد ماه اعلام کرد که این کشور دسترسی به 21 سایت اینترنتی از جمله چندین سایت قطری را مسدود کرده است.

این منبع امنیتی مصری گفت: سایت شبکه الجزیره قطر، الجزیره مستند، مصر العربیه، خبرگزاری قطر، عربی 21، الشعب و سایت شبکه الشرق از بارزترین این سایت ها هستند که فیلتر شده اند.

پربیننده ترین خبرها