پیش نویس قانونی دربارۀ توییت‌های ترامپ در مجلس آمریکا

پیش نویس قانونی دربارۀ توییت‌های ترامپ در مجلس آمریکا
سه شنبه 23 خرداد 1396 - 23:11

یکی از نمایندگان دموکرات آمریکا پیش نویس قانونی را ارائه داد که بر اساس آن توییت های ترامپ تبدیل به اسناد رسمی می شوند. بر این اساس اداره آرشیو و اسناد ملی ملزم به ثبت و آرشیو توییت ها و سایر فعالیت های رئیس جمهور در شبکه های اجتماعی می شود.

العالم - آمریکا
پایگاه خبری اسپوتنیک به گزارش خبرگزاری رویترز گفت "مایک کویجلی"، نماینده مجلس نمایندگان آمریکا از ایالت "ایلینوی" دیروز دوشنبه 12 ژوئن پیش نویس قانونی را پیشنهاد کرده است که به موجب آن اداره آرشیو و اسناد ملی آمریکا موظف به ثبت و بایگانی توییت های رئیس جمهور و سایر فعالیت های رئیس جمهور در شبکه های اجتماعی می شود.
کویجلی، عضو کمیسیون تجسس در مجلس نمایندگان آمریکا در بیانیه ای تصریح کرد: از آنجا که رئیس جمهور به طور پیش بینی نشده ای از شبکه های اجتماعی برای اظهار نظر درباره مسائل سیاسی استفاده می کند ما باید این توییت ها و اظهار نظرها را برای مراجعه به آنها ثبت و ضبط کنیم زیرا این توییت ها تأثیر گذار هستند و باید رئیس جمهور برای هر چیزی که منتشر می کند پاسخگو باشد.
به موجب این قانون ترامپ دیگر نمی تواند مثل سابق توییت های خود را حذف کند. در همین راستا "شون اسپایسر" سخنگوی کاخ سفید هفته گذشته اعلام کرده بود: توییت های ترامپ به منزله اظهارات و مواضع رسمی او به عنوان رئیس جمهور آمریکاست.
گفتنی است تعداد فالوورهای ترامپ در تویتر که توییت های پر غلط او دنبال می کنند از مرز 32 میلیون نفر گذشته است.
208

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها