چرا مردم را به حج می فرستید در حالیکه جان شان در خطر است؟

چرا مردم را به حج می فرستید در حالیکه جان شان در خطر است؟
شنبه 27 خرداد 1396 - 10:05

روزنامه کیهان با اعزام زائران بیت الله الحرام به حج مخالفت کرد.

العالم ـ ایران 
روزنامه کیهان در ستونی که پیام مخاطبان است نوشت: پافشاری برخی مسئولان برای اعزام حجاج به مکه، چندان عاقلانه نیست.

این روزنامه خاطرنشان کرد، آن چه که مسلم است، جان زائران عزیز کشورمان در سفر به عربستان با تهدیدهای گوناگون مواجه است و حضور گروه‌های تروریستی مورد حمایت آل‌سعود در منطقه، از کینه آنان حکایت دارد. لذا مسئولان بایستی مدبرانه و واقع‌بینانه‌تر به تحولات نگاه کنند.

در مراسم حج سال 66، بیش از 270 نفر از شهروندان ایرانی که برای حضور در مراسم «برائت از مشرکین» شرکت کرده بودند، از سوی نیروهای امنیتی عربستان سعودی قتل عام شدند.

روز ششم ذی‌الحجه سال 1407 (مصادف با روز نهم/اسد مردادماه 1366 شمسی) یادآور مراسم «برائت از مشرکین» زائران ایرانی خانه خدا و کشتار حجاج مظلوم ایرانی در مکه به دست حکام آل سعود است. در این فاجعه حتی به زنان و جانبازان هم رحم نکردند، به‌طوری‌که نیمی از کشته‌شدگان زنان بودند.

علاوه بر این همچنین سال‌ها است که اخباری چون آتش‌سوزی در منا، انسداد در تونل‌های متصل‌کننده منا به مکه، شیوع انواع بیماری‌ها بین حجاج، خسارت سیل در مکه و... به گوش می‌رسد و مراسم حج سال 1394 هم با دو واقعه فاجعه‌بار سقوط دکل جرثقیل سنگین ساختمانی و انسداد در مسیر رمی جمرات به کشته و مجروح شدن هزاران حاجی و ناتمام ماندن حج آسیب‌دیدگان، یا انجام نیابتی آن برای برخی مجروحان و عزادار شدن جهان اسلام انجامید؛ فجایعی که در نوع خود بی‌نظیر بود و یک رکورد تاریخی برای سهل انگاری آل‌سعود در زمینه حفاظت از جان زائران به ثبت رساند.

عصر ایران

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها