صلح می‌خواهی؟ برای جنگ آماده باش!

اگر روسیه هسته‌ای نبود...

اگر روسیه هسته‌ای نبود...
پنج‌شنبه 1 تير 1396 - 20:32

یک مقام آلمانی اعلام کرد که اگر روسیه سلاح هسته ای نداشت، جنگ جهانی سوم مدت‌ها پیش از این آغاز شده بود.

العالم اروپا

وِرنِر گروسمن رئیس پیشین سرویس اطلاعاتی آلمان شرقی اعلام کرد: اگر روسیه کشور هسته ای نبود، حتماً غرب خیلی وقت پیش به این کشور حمله می کرد.

خبرگزاری اسپوتنیک امروز پنجشنبه به نقل از گروسمن نوشت: تا به امروز خطر آغاز جنگ حتی در اروپا وجود دارد و هدف اصلی این جنگ احتمالی، روسیه است. اگر سلاح های هسته ای نبود، جنگ خیلی وقت پیش آغاز شده بود.

گروسمن گفت: دشمنی روزافزون با روسیه در چند سال گذشته قابل مشاهده است. من معتقدم که سیاست دفاعی روسیه در شرایط کنونی سیاست درستی است. روسیه پایبند به اصل " اگر صلح می خواهی، برای جنگ آماده باش " است. 

این مقام آلمانی افزود: اگر درگیری مسلحانه در این برهه آغاز شود، با خود نابودی انسان را به همراه خواهد داشت زیرا بسیاری از کشورها بی هیچ بی ملاحظه و کنترلی از سلاح های هسته ای استفاده خواهند کرد.

رئیس پیشین سرویس اطلاعاتی آلمان شرقی گفت: اهداف و منافع نظام های حاکم غرب از دوران جنگ سرد تاکنون تغییری نکرده، به همین دلیل مساله تقابل با روسیه بار دیگر روی میز گذاشته شده است.

گروسمن تصریح کرد: غرب همچنان در شرق به دنبال منافع خود می گردد و اگر روسیه از اتحاد جماهیر شوروی سلاح هایی مانند سلاح هسته ای را به ارث نبرده بود، به احتمال قوی جنگ تاکنون آغاز شده بود. 

 

ورنر گروسمن

گروسمن

 

214

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها