نماینده سازمان ملل :

چیزی به نابودی "داعش" در عراق نمانده است

چیزی به نابودی
دوشنبه 5 تير 1396 - 14:52

نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل در عراق گفت پس از بازپس گیری بخش عمده ای از شهر موصل، چیزی به نابودی گروه تروریستی داعش در عراق نمانده است.

العالم - عراق
به گزارش پایگاه خبری "اسکای نیوز" "یان کوبیس" با صدور بیانیه ای اعلام کرد نیروهای عراقی، عناصر داعش را تا آخرین موضعشان در این شهر تحت تعقیب قرار داده اند. البته وی درباره غیر نظامیانی که همچنان به دلیل ادامه درگیری در محاصره هستند یا گروه تروریستی داعش از آنها به عنوان سپر انسانی استفاده می کند، ابراز نگرانی کرد.
نیروهای عراقی فاش کردند که فقط یک درصد از بخش قدیمی موصل همچنان در اشغال "داعش" است.
ارتش عراق در قالب عملیات آزادسازی نینوا، با پشتیبانی نیروی هوایی از چندین محور در حال پیشروی به سمت بخش قدیمی موصل هستند.
بخش هایی از مناطق "خزرج"، "المشاهد"، "جرجیس پیامبر"، "سرج خانه"، "راس الخور" و "باب الطوب" تنها مناطق باقیمانده در اشغال "داعش" هستند.
جنگی که در حال حاضر در بخش قدیمی موصل در جریان است از خشونت بارترین جنگها در سه سال گذشته علیه داعش است. این مناطق به طور گسترده ای ویران شده اند و اندک ساختمان های برجای مانده نیز از آثار این جنگ در امان نمانده اند.
عناصر این گروه افراطی که چاره ای جز جنگیدن تا پای جان در بخش قدیمی موصل ندارند، در دفاع از آخرین سنگرهای خود با استفاده از مواد منفجره و خمپاره و عناصر تروریستی و تک تیراندازان به شدت مقاومت می کنند.
این عناصر بیش از 100 هزار غیر نظامی را در اسارات خود دارند که از آنها به عنوان سپرهای انسانی در داخل شهر استفاده می کنند.
208

پربیننده ترین خبرها