تلاش آمریکا برای مصادره برج ایرانی در نیویورک +عکس

تلاش آمریکا برای مصادره برج ایرانی در نیویورک +عکس
سه شنبه 6 تير 1396 - 00:41

مقامات آمریکایی در ادامه اقدمات خصمانه خود علیه ایران از یک بنیاد خیریه در نیویورک به علت مشکوک بودن به ارتباط با ایران خواستند از آسمان‌خراش خود در این شهر صرف‌نظر کند.

العالم آمریکا

خبرگزاری آسوشیتدپرس اعلام کرد که مقامات آمریکایی از یک بنیاد خیریه در نیویورک خواسته اند که به علت مشکوک بودن به ارتباط با ایران، از آسمان‌خراش چند میلیون دلاری خود در این شهر صرف‌نظر کند.

براساس این گزارش، "مایکل لوکارد" دستیار دادستان کل آمریکا روز دوشنبه در جلسه شنود نهایی دادگاه نیویورک گفت: دلیلی وجود دارد که ثابت می کند "بنیاد خیریه علوی" در سال 1995 تحریم های آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران را نقض کرده است.

این درحالی است که وکلای این بنیاد خیریه این اتهام ها را رد و تاکید کردند که هیچ ارتباطی میان بنیاد علوی و تهران وجود ندارد.

بنیاد خیریه علوی 60درصد مالکیت یک برج بلند مرتبه در نزدیکی مرکز راکفلر در منطقه منهتن نیویورک را در اختیار دارد و مقامات آمریکایی تلاش می‌کنند با فروش این ساختمان پول آن به پرداخت غرامت به کسانی اختصاص داده شود که ادعا می شود در حملات مرتبط با ایران قربانی شده اند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس اعلام کرد که مقدار کل مطالبات مالی که آمریکایی ها در این زمینه مطرح می کنند بیش از 5 میلیارد دلار است. دستگاه قضایی آمریکا ادعا می کند این مبلغ متعلق به حدود هزار تن از قربانیان یا بازماندگان قربانیان حملاتی است که ایران در آن دست داشته است.

ادعای مصادره این برج به نفع قربانیان انفجار بیروت و برج خوبر عربستان در حالی است که تاکنون هیچ سند و مدرک روشن و معتبری دال بر دست داشتن ایران در این انفجارها ارائه نشده است.

213

 

.

 

پربیننده ترین خبرها